Friday, April 15, 2011

Review: MAC Fix +

Een product waar ik sceptisch maar toch heel benieuwd naar was, dat is deze Fix + van MAC. Een flesje met "water", dat ervoor zorgt dat je make-up er natuurlijker uitziet, je gezicht verfrist wordt en je make-up langer op zijn plaats houdt. Wonderspul of gewoon heel duur water?

Check it out!



The Looks: Een pompflesje van 100 ml. met een soort parelmoerachtige glans. De fles heeft een matzwarte draaidop. Om te ontgrendelen draai je de dop een kwartslag en je kunt sprayen!
The Price: Ik betaalde er 9,60 voor. In de winkel is dit product rond de 16 euro (de precieze adviesprijs weet ik niet).
The Smell: Lekker fris! Echt goed omschrijven kan ik het niet, maar ik denk niet dat er heel veel mensen zullen zijn die zich aan de geur storen, al blijft dat natuurlijk heel persoonlijk. De geur vervliegt supersnel en dat is heel fijn.
The Good: Het werkt! Het is superfijn spul. Sinds ik mijn Blot Powder heb, gebruik ik die iedere dag om mijn foundation af te poederen. Dit wil op sommige plekken een beetje een cakey effect geven. Met een beetje Fix+ is dat zo verholpen! Ook heb ik het idee dat de make-up echt goed op zijn plek zit (en blijft). De spray wordt snel door mijn huid opgenomen, maar droogt totaal niet uit. Ik vind het een heel natuurlijk en 'gezond' effect geven. Ook is het product superzuinig. Sinds ik het heb gebruik ik het iedere dag, maar er is nog maar een piepklein laagje uit!
The Bad: De prijs. Zestien euro vind ik toch wel een beetje veel en ik kan me voorstellen dat veel meiden het niet zo zien zitten om zoveel te betalen voor zo'n flesje. Ook werkt het soms niet helemaal met bepaalde producten. Als je bijvoorbeeld een mascara hebt die niet waterproof is en wat langer nodig heeft om op te drogen, dan wil het wel eens vlekken als je er Fix + overheen aanbrengt. Maar dat is heel makkelijk op te lossen door gewoon even iets langer te wachten. Ook die draaidop is niet zo handig mocht je hem mee willen nemen op reis bijvoorbeeld.
The Verdict: Jullie voelen hem al aankomen: ik vind dit product super! Ik had echt niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden, maar Fix+ is inmiddels onderdeel geworden van mijn dagelijkse routine. Het is lekker zuinig en verfrissend, zorgt ervoor dat mijn make-up er natuurlijker uitziet en de hele dag blijft zitten. Heel fijn!



Hebben jullie ervaring met Fix+ van MAC?