Tuesday, April 26, 2011

Review: L'Occitane Shea Handcreme.

L'Occitane. Een beetje en stoffig merk, vond ik altijd. Niet echt hip, niet echt vernieuwend. De verpakkingen doen heel authentiek Frans aan en misstaan vast niet op je toilettafel, maar die prijzen! Toch las ik er veel goede dingen over en bleef ik nieuwsgierig. Toen ik een paar L'Occitane producten tegenkwam in de tax-free shop op de boot naar Newcastle, wilde ik het toch eens proberen.

Ik koos onder andere voor deze Shea Handcreme.

The Looks: Een klein zilverkleurig 'verftubetje' met ouderwets ogende opdruk en schroefdopje. Er staat prominent "Made in France" op de voorkant. Ik vind het wel een grappig tubetje. Weer eens iets anders dan de standaard plastic tubes met klikdop. 
The Price: 6,50 voor 30 milliliter.
The Smell: De Shea Butter is nogal aanwezig. Het is een vrij sterke geur, al stoor ik me er helemaal niet aan. Ik kan me goed voorstellen dat het voor sommigen echt een gigantische tegenvaller is.
The Good: De creme smeert fijn uit en trekt relatief snel in. Het tubetje is leuk gevonden en de geur is okee.
The Bad: In eerste instantie vond ik de handcreme superfijn. Hij trok snel in, voelde niet vettig aan en voedde mijn handen. Helaas doet de creme de laatste paar weken zijn werk niet meer zo goed. Hij trekt snel in, maar blijft een beetje plakkerig en vettig aanvoelen. Een half uur daarna voelen mijn handen nog droger en trekkeriger dan voor de creme. Bummer! Geen idee hoe het komt...
The Verdict: Ik heb gemengde gevoelens bij deze creme. De geur is heel erg persoonlijk, dus als je van plan bent deze te kopen, eerst even snuffelen! Het is een kleine tube, dus handig voor on the go. Ook trekt de creme snel in. Maar toch ben ik een beetje teleurgesteld in de werking, dus ik zal hem niet snel opnieuw kopen.



Wat vinden jullie van het merk L'Occitane?