Thursday, April 21, 2011

Random MAC Lipglass Swatches.

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een tijdje geleden aardig ingeslagen bij een leuke sale. Daar zaten ook een paar MAC Lipglasses bij. Afgelopen weekend besloot ik eens wat te gaan swatchen. En jullie krijgen er twee voor de prijs van 1!


De Viva Glam Cyndi lipstick was al een tijdje favoriet. Wat een supergave kleur. Niet full-on rood, maar ook niet helemaal koraal. Een mooie draagbare kleur. Toen de Lipglass uitkwam heb ik hem wel staan swatchen bij de counter, maar was ik niet overtuigd. Hij stond niet hoog op mijn wishlist, maar bleef wel achter in mijn hoofd een beetje rondspoken. Toen HeavenlyCinnamon hem bestelde voelde ik toch een beetje spijt. Gelukkig hoefde ik niet lang te wachten en kwam deze fantastische uitverkoop voorbij en kon ik hem alsnog scoren.


Toch bleven de Viva Glam Gaga lipsticks en glasses ook wel lonken. Helaas voor mij, de eerste (roze) versie stond me een beetje te tacky. Ik had goede hoop op Viva Glam Gaga II, maar met die kleur op mijn lippen veranderde ik meteen in een lijk. Heel jammer, want ik wilde ze zo graag leuk vinden! Van de kleur 2N had ik wel eens gehoord. Volgens mij heeft deze kleur in de Warm & Cozy collectie gezeten, maar zeker weten doe ik het niet. Hoe dan ook, toen ik deze kleur tegenkwam bedacht ik me dat dit misschien wel eens de perfecte nude kon zijn.

Swatches op mijn hand. Zoals je ziet bevatten allebei de Lipglasses een subtiele zilveren shimmer en zijn ze erg dik van structuur. Ze plakken best wel, maar ikzelf vind het niet irritant. De plak-factor is voor een lipgloss volgens mij gemiddeld.

Even ter vergelijking: Hier vind je swatches van de Viva Glam Cyndi Lipstick. Zoals je ziet een perfecte kopie. Geniaal! De gloss dekt goed en geeft een mooi egaal effect. Heel fijn als een lipgloss niet in de lijntjes kruipt! De herkenbare vanillegeur is ook hier aanwezig en de lipgloss blijft ongeveer een uurtje of 3 zitten. Ik ben erg blij dat ik hem toch nog gescoord heb, love it!

Over 2N ben ik nog niet helemaal uit. Hoewel de kleur me beter staat dan de Viva Glam Gaga II, blijf ik toch een beetje de "I look like I haven't slept for ten years"- feel houden. Ik ben gewoon totaal niet gewend aan nude lippen, ik kies altijd voor een kleurtje. Misschien moet ik het eens een paar dagen proberen. Ook kruipt dit kleurtje een beetje in de lijntjes - minpunten! Mijn oordeel op dit moment: mwah.

Excuses trouwens voor het verschil in kleur/lichtval. Mijn camera doet dat nogal snel (switchen van koel naar warm licht) en ik wil liever niet teveel aan de foto's rommelen in Photoshop. Hoop dat jullie zo toch een beetje een idee hebben gekregen!