Wednesday, April 20, 2011

New shoes!

Schoenen. Altijd een probleem met mij. Ik hou van comfortabel, maar tegelijkertijd hou ik ook van hoge hakken. En hoe je het ook bekijkt, die twee gaan niet samen. Ik schreef een tijd geleden (oktober vorig jaar al!) over de wedges. Een hak, maar dan net even anders. Vaak met platform en toch net een tikje comfortabeler dan stiletto's. Ik was er destijds nog niet helemaal uit wat ik ervan vond, maar inmiddels ben ik om! Beetje laat misschien, maar toch. Pasgeleden kwam ik een geweldig paar wedges tegen en ik had al langer nieuwe schoenen nodig... Benieuwd?


Ik ben een lastig geval qua schoenen. Hoewel ik genoeg mooie hakken zie ga ik toch vaak voor comfi sneakers. Ik heb dan ook drie paar All Stars, een paar Adidas sneakers en een stel simpele zwartleren laarzen. Vooral die laatste zijn de aankoop van de eeuw. Overal onder te dragen en ik kan er uren op lopen. Maar goed, wat als het wat warmer gaat worden en laarzen een beetje too much zijn? Om mij heen zie ik meiden op de meest geweldige wedges lopen. En toen ik dit paar zag op de site van Shirley (echt een aanrader trouwens) wist ik het. Deze ga ik ook bestellen!


Op 5 april deed ik mijn bestelling op Nelly.com. Een website die ik nog niet kende, en die mij ook een tikje vreemd aandeed. Want de site is overduidelijk vertaald, sommige zinnen kloppen niet helemaal. Van oorsprong is de webshop Scandinavisch (volgens mij Zweeds) en ze hebben dus ook een Nederlandse website. Ik gooide de schoenen in mijn mandje en koos voor factuur. Volgens Shirley waren de verzendkosten maar 3 euro als je zou kiezen voor een factuur, wat de totaalprijs voor de schoenen op 58 euro zou brengen. Ik vond dat totaal niet duur, als je bedenkt dat een paar All Stars hetzelfde kost. Anyway, ik kreeg ineens te zien dat ik 3 euro aan factuurkosten moest betalen en 4 euro aan verzendkosten. Mijn totaalbedrag kwam dan ook uit op 60,50. Ik heb nog steeds geen idee hoe dat mogelijk is en waar deze prijs vandaan komt. Maar goed, voor die paar extra euro's zou ik niet moeilijk doen.

Shirley vertelde ook in haar artikel dat ze de schoenen vier dagen later al had ontvangen. Ik hoorde ruim een week helemaal niets van Nelly.com. De status van mijn bestelling veranderde niet en ik kreeg geen mailtjes. Ik had geen idee waar ik aan toe was eigenlijk. Op 12 april kreeg ik eindelijk een mailtje dat mijn bestelling verzonden was, met een Track & Trace code. Precies drie dagen later kreeg ik het pakketje!

Het pakje werd heel netjes afgeleverd in een plastic zak. Voorop was de factuur geplakt. Ik kon natuurlijk niet wachten om het uit te pakken!
En ik vond een schoenendoos (hoe verassend), met het "Nelly" logo erop. De schoenen komen uit de eigen lijn van de webshop.
In de schoenendoos zaten de wedges nog apart verpakt in dustbags. Chique zeg! En erg netjes, zo kunnen ze niet beschadigen.

Daar zijn ze dan eindelijk, mijn Matsumoto 3 Wedges!
Ik vind ze zo gaaf! Ik moet zeggen dat de kwaliteit me op het eerste gezicht wel een tikje tegenvalt (je ziet het platform er duidelijk doorheen), maar het model van de schoen maakt alles goed! Ook is de pasvorm heel fijn en er zit zelfs een soort 'kussentje' onder de hiel. Ik denk dat ik hier wel aan kan wennen! Aankomende week ga ik ze eens aan een grondige 'looptest' onderwerpen.

Wat vinden jullie van deze schoenen? Hadden jullie al eens van Nelly.com gehoord?