Tuesday, April 19, 2011

Essence "Stay With Me" Lipgloss + Swatches.

Essence. Het is toch niet zo 'mijn merk'. De producten vallen me, ondanks de prijs, toch best wel vaak tegen. De gelliners, de lippenbalsem uit de I Love Berlin collectie, de Nail Fashion Stickers, het is het allemaal net niet. Geef mij maar Catrice! Maar net als Catrice heeft de Essence collectie een make-over gehad. Er zijn veel nieuwe producten bij gekomen, waaronder deze "Stay With Me" longlasting lipglosses. Ik besloot er twee te kopen om te testen.




Ik kocht ze in de kleuren Candy Bar en Trendsetter. De glossjes kosten 1,99 per stuk.

De applicator is een geval apart. Hoe noem je dit nu eigenlijk? Het is van hetzelfde materiaal als een doefoot, maar heeft een andere vorm. Op zich gaat het aanbrengen hier ook goed mee. Ik gebruik het topje om de lijn van mijn lippen te volgen, en het dunne gedeelte om in te kleuren. Gaat prima! De gloss zelf heeft een fijne substantie. Dik en net plakkerig genoeg. Er komt veel kleur vanaf en de lipgloss geeft een mooi egaal effect. Wat ik ook erg leuk vind, is dat deze lipgloss totaal geen shimmer of glitter bevat. Ik vind effen soms net wat mooier.

Links Candy Bar, rechts Trendsetter.

Zijn de glossjes ook echt longlasting? Mwah. Ik vind ze best okee. Na een klein hapje en drankje (koekjes, koffie, etc) zit het er nog prima op, maar na een hele maaltijd moest ik toch wel eventjes bijwerken. Heel erg vind ik dat niet, want de lipgloss draagt verder heel fijn! Hij is niet uitdrogend en gelukkig ook niet heel irritant plakkerig. Mijn lippen voelen heel zacht en glad. De geur van de lipgloss is een beetje zoals we van Essence gewend zijn. Tikkie chemisch en niet erg lekker. Maar ik neem het wel voor lief, want verder zijn deze glossjes echt fijn!

Essence Stay With Me Longlasting Lipgloss - 03 Candy Bar

Essence Stay With Me Longlasting Lipgloss - 04 Trendsetter

Hebben jullie al producten van de nieuwe Essence lijn geprobeerd?