Wednesday, March 23, 2011

Sleek Storm Palette - Swatches.

Er is al zoveel over gezegd, dat ik het toch eens met eigen ogen wilde bekijken. De Sleek palettes. Eenmaal in de Superdrug stond ik dan oog in oog met drie van deze palettes (het rek was nogal geplunderd) en de keuze tussen Good Girl, Storm en Original was snel gemaakt. Storm it is!


Sleek is een Brits merk dat fijn geprijsde cosmetica verkoopt. Echte toppers zijn deze palettes en de Pout Polishes (gekleurde lippenbalsem). Die laatste heb ik ook gescoord, maar daarover later meer. Nu eerst het palette!
De Sleek palettes hebben allemaal dezelfde verpakking. Alleen het kartonnen doosje om het palette heen laat zien welke variant erin zit. Ze hebben een aantal Limited Editions uitgebracht die een andere kleur hadden (het Circus palette was bijvoorbeeld rood), maar ik kan me voorstellen dat je even moet zoeken als je er meerdere hebt liggen. Het is een stevig matzwart doosje van plastic, met in glimmende letters "Sleek Makeup" erop. Simpel. Prima. Het palette sluit goed en stevig. Heel belangrijk als je hem mee zou willen op reis. En daar is hij heel geschikt voor, want de afmetingen zijn precies goed!


Het palette bevat 12 kleurtjes in verschillende tinten. Van creme naar roze, van blauw naar groen en zelfs zwart! Alle kleuren dus om een mooie natuurlijke look te maken (al kun je er ook voor kiezen om een heftige smokey look te maken). Ik hou nu eenmaal van rustige aardetinten. Anyway, ik vind het patroontje in de oogschaduw er eerlijk gezegd een beetje cheap uitzien. Als ze gewoon glad waren geweest had het palette een veel luxere uitstraling gehad. Verder zit er een lekkere grote spiegel in het doosje (ook heel handig voor on the go) en een sponsapplicator waar je niets mee kunt (surprise!).

Maar de verhalen kloppen: die pigmentatie is echt best goed! Alleen brokkelen de oogschaduws wel een beetje, maar gezien de prijs van het palette vind ik dat helemaal niet zo erg.
Ehm... ja. Daar had ik met swatchen even niet over nagedacht. De kleuren heb ik op zijn kop en van links naar rechts opgebracht. Maar jullie zijn slim genoeg om te zien wat de volgorde moet zijn toch? ;)
Het is heel duidelijk dat de shimmery kleuren veel gepigmenteerder zijn dan de drie matte kleuren, wat toch wel een tikje jammer is. Maar verder heb ik eigenlijk niets te klagen, ze zien er schitterend uit!

Ik kocht dit palette dus in Newcastle waar hij me zo'n 6,49 GBP kostte. Dat is omgerekend zo'n 7,40. Zelfs nog prijziger dan een palette bij bijvoorbeeld Alic&Jo. Alleen moet je daar weer verzendkosten betalen natuurlijk. De prijs/kwaliteit verhouding is best wel okee, want omgerekend betaal je zo'n 0,60 per oogschaduw! Toch weet ik niet of ik snel nog een palette zal kopen. Want hoewel de pigmentatie erg goed is, vind ik de kleurstellingen van de palettes niet allemaal even mooi.

Hebben jullie ook een Sleek producten? Zijn jullie er tevreden over?