Saturday, March 19, 2011

Revlon PhotoReady Foundation.

De Revlon PhotoReady Foundation is een begrip in beautyland. Inmiddels is de foundation al dik een jaar in het assortiment en en favoriet van vele bloggers. In Nederland wordt Revlon niet zoveel verkocht, dus toen ik op de Boots website zag dat zij hem in het assortiment hadden, ging hij op mijn wishlist. Eenmaal in de winkel waren de flesje ook nog eens in de aanbieding, voor 9,99 GBP. Toch deed ik het niet. Waarom? Ik heb nog steeds geen idee, want ik kreeg er dus spijt van. Uiteindelijk heb ik een flesje op eBay gekocht.


De kleur bepalen was vrij lastig. In de Boots in Newcastle had ik een kleur te pakken die perfect leek te zijn, maar eenmaal thuis was ik vergeten welke kleurnaam dat was. Niet handig! What to do? Ik zocht naar swatches en reviews, maar het blijft lastig te vergelijken. Al die kleuren foundation op een gekleurde huid. Probeer dan nog maar eens te bepalen of de kleur iets voor jou is.

Dat werd dus niets. Gelukkig is daar Temptalia to the rescue met de Foundation Matrix! In die Matrix heb ik even de kleur van mijn Make Up Forever Face and Body Foundation opgezocht, en ben daarna gaan kijken welke PhotoReady kleur daar het beste mee matcht. En dat bleek deze kleur te zijn, Nude.
Op eBay (bij deze seller) betaalde ik omgerekend 10 euro. Dat vind ik op zich best een redelijke prijs voor 30 ml. foundation. De Bourjois Healthy Mix bevat dezelfde hoeveelheid kost ongeveer 14 euro. Ik kreeg mijn bestelling al heel snel binnen, in een kleine bubbelenvelop. Het is een klein, glazen flesje met donkere, doorzichtige dop. Wat ik echt een gigantisch pluspunt vind aan deze foundation is het hygienische pompje. Dat is echt een must voor mij, sinds ik mijn dure MUFE foundation (zonder pompje) heb laten vallen en nog steeds vlekken foundation in mijn tapijt heb. Maar dat terzijde.

Ik ben erg tevreden over de foundation, hij smeert fijn uit, laat geen dikke 'cakelaag' achter op je huid en je voelt de foundation gedurende de dag niet zitten. Nu heb ik een vrij vette T-zone en zijn mijn wangen droog. De foundation matteert niet - in tegendeel, het bevat zelfs hele fijne shimmer! - maar daar heb ik geen problemen mee. Ik vind dat hij een gezonde glow geeft (helemaal mat kan soms een tikje onnatuurlijk staan), en de glimmende delen van mijn gezicht poeder ik gewoon even af met een beetje MAC Blot Powder. Probleem opgelost! Het is trouwens wel zo dat je in de volle zon net nog een tikje meer glimt door de reflecterende deeltjes, maar het ziet er (gelukkig) niet uit als een glitterbal.


Ik heb even een klein filmpje opgenomen waarin ik de foundation laat zien op mijn huid. Zoals je kunt zien lijkt de kleur veel te donker (oranje?). Maar de kleur van mijn hand en gezicht is natuurlijk verschillend. Ik vind het persoonlijk een goede match! Ook probeer ik in het filmpje de shimmer in de foundation te laten zien, dus goed kijken! Het lukte namelijk niet om het echt vast te leggen op camera.

Om eerlijk te zijn heb ik de foundation gewoon voor dagelijks gebruik gekocht en nog niet uitgeprobeerd met foto's en de flitser. Voor dagelijks gebruik vind ik hem prima! Hij dekt vrij goed (medium) en ik ben er erg tevreden mee!

Hebben jullie ervaring met de PhotoReady Foundation van Revlon?