Sunday, March 6, 2011

MAC Paint Pot - Bare Study.

In december maakte ik een MAC wishlist. Welke producten moest ik echt nog eens proberen? Zoals jullie kunnen zien maakte de Paint Pot daar deel van uit. Destijds had ik niet zo'n goed idee wat ik er allemaal mee kon - behalve gebruiken als oogschaduwbasis- en nu ben ik er nog steeds niet helemaal uit. Ik kocht deze Paint Pot bij de Estée Lauder Company Store voor 11,10.



Een MAC Paint Pot zit in een klein glazen potje met matzwart deksel. Eigenlijk hetzelfde principe als een Fluidline. Mooi, zwaar en degelijk. In de Estée Lauder Company Store waren er drie verschillende Paint Pots verkrijgbaar. Bare Study, Rubenesque en Groundwork. Die laatste was maar 4,80! Alleen leek hij mij te donker om te gebruiken als oogschaduw basis. Ik was bang dat hij hetzelfde effect zou geven als de NYX Eyeshadow Base. Te donker en niet goed te blenden. Rubenesque was ook erg mooi, maar ik besloot om voor de meest neutrale te gaan.

De Paint Pot heeft een erg romige substantie. Hij smeert makkelijk uit en ik breng hem zelf altijd aan met een stevige, platte kwast. Het is een mooie shimmery kleur die erg geschikt is als basis, of om op zichzelf te dragen. Toch draag ik er altijd nog een oogschaduwbasis onder, want na een aantal uur gaat het creasen. Ik vind de Paint Pot handig om even snel wat kleur op je oogleden te deppen voor een natuurlijke look. Je kunt het eventueel nog combineren met een donkere creasekleur en klaar! Ook is het te gebruiken als basis om andere oogschaduwkleuren overheen aan te brengen voor een intenser kleureffect.

De swatch van de Paint Pot in Bare Study

Hoewel ik niet helemaal ontevreden ben over de Paint Pot - mooie kleur, romig en zuinig -ben ik er toch niet helemaal kapot van. Het is in mijn ogen gewoon een luxe cream eyeshadow. Niets meer, niets minder. Misschien moet ik er nog wat meer mee experimenteren, maar ik zal niet snel een andere kleur bijkopen.


Hebben jullie Paint Pots van MAC? Wat zijn jullie ervaringen?