Monday, March 14, 2011

L'Oreal Hip Balms.

L'Oreal HIP is een merk wat waarschijnlijk niet zo snel een belletje doet rinkelen. Want wij kennen het leuke merk hier in Nederland helaas niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat de HIP-lijn nu precies is, ik gok erop dat HIP voor L'Oreal is wat MNY voor Maybelline is, maar zeker weten doe ik dus het niet. Als iemand beter voorgelicht is, roept u maar! Anyway, vandaag wilde ik jullie dus laten kennismaken met twee Jelly Balms uit deze lijn. Nieuwsgierig?


Hoewel de HIP-lijn in Nederland niet verkrijgbaar is, kun je op websites als eBay, Brigette's Boutique en All Cosmetics Wholesale nog veel producten vinden. En ze zijn nog eens fijn geprijsd ook! Ik heb lang getwijfeld om iets uit deze lijn te bestellen, maar deed het telkens niet. Tot HeavenlyCinnamon me een mailtje stuurde of ik toevallig ook interesse had in twee Jelly Balms, er kwam namelijk een goede deal voorbij op eBay. Tuurlijk!

Het was een setje met twee kleuren, dus ik liet me verrassen. Het werden uiteindelijk de kleurtjes Savory (peachy) en Luscious (plum). Vooral van die laatste schrok ik een beetje, want hij leek enorm donker in het potje! Maar goed, daarover later meer.

De HIP Jelly Balms komen in ronde glazen potjes, met een plastic schroefdeksel. Dat dekseltje is niet zo mooi vormgegeven, eerder een tikje saai. De glazen onderkant lijkt eerder de 'bovenkant' te zijn (snap je het nog?), want hier kun je de kleur mooi zien en staat het logo van L'oreal HIP op geprint. Het potje voelt solide aan en schroeft makkelijk open (HeavenlyCinnamon vergeleek het geluid met een MAC potje).

 Links Luscious, rechts Savory

De substantie van de Jelly Balm is heerlijk dik, romig en zacht! Met recht Jelly dus. Het is niet nodig om de balsem wat op te warmen, je moet juist voorzichtig zijn om niet teveel in een keer op te nemen! De balsem smeert zacht uit op je lippen en is heel erg sheer, hij laat een mooi waasje van kleur achter. In het geval van Luscious was ik daar erg blij mee. Ik vind het echt superfijne balsems en ik zou er graag meer hebben, ik ben fan!

Links Savory, rechts Luscious.

 Savory
 Luscious

Waren jullie al bekend met dit merk?