Friday, March 11, 2011

John Frieda Precision Foam Colour.


Een paar maanden geleden introduceerde John Frieda een nieuw soort haarkleuring, om precies te zijn de Precision Foam Colour. Ik kleur mijn haar regelmatig en ik doe het altijd met thuiskleuringen. Toch is het me nog nooit echt gelukt om die zelf aan te brengen. Het gebied op je achterhoofd is gewoon zo lastig in te schatten! Dus eigenlijk moest er altijd nog een moeder/zus aan te pas komen. Maar met die foam zou het een makkie worden! Toch?



In de verpakking zitten de standaarddingen. Een flesje ontwikkelvloeistof, kleurpigment, een conditioner, handschoentjes en een pompje. Het mengen gaat heel makkelijk. Gooi flesje 2 over in fles 1, en kantel de fles dan vijf keer. Dat vond ik een beetje vreemd, want meestal moet je de fles minutenlang schudden om te mengen, en na vijf keer kantelen had ik niet het idee dat de vloeistof goed gemengd was. Maar er stond uitdrukkelijk in de beschrijving dat je het niet vaker mocht kantelen (of schudden dus), want dan zou het mengsel te dun worden. Dan draai je het pompje op de fles en ben je good to go.

De handschoentjes die bij de kleuring zitten zijn heel fijn! Ze passen goed en zijn stylish zwart. Het zijn dus niet van die oversized handschoenen die afzakken, zoals je die vaak ziet bij thuiskleuringen. Om de foam te maken, knijp je in het midden van de fles. Het is echt best vreemd om je hoofd vol schuim te smeren, maar je kunt het inmasseren zoals shampoo, dus alle plekken meenemen. Ik heb nogal kort haar (denk iets langer dan een pixie) en daarom had ik een hele hoop schuim over. Toch moest ik volgens de gebruiksaanwijzing minstens 3/4 van de fles gebruiken. Gelukkig drupt de formule niet en bleef het schuim netjes op mijn hoofd zitten. Na 20 minuten inwerken was het klaar en kon ik de kleuring uitspoelen. Ik vond al dat het schuim er erg rood uitzag en dat bleek ook het geval. In plaats van het "Medium Golden Brown", wat mij op de verpakking was beloofd, had ik nu donkerbruin haar met een rode glans. En rood was echt wel het laatste wat ik wilde, want dat is echt een pain in the ass om weer uit je haar te krijgen.

Dus nee, de kleur was niet helemaal wat ik er van verwacht had, maar verder ben ik heel tevreden over de foam-methode! Het is even wennen om aan te brengen, maar het is zeker iets wat je zelf kunt doen. Wat dat betreft ben ik dus tevreden!

De foam

In de na-foto zit nog wat kleurverschil, maar dat komt omdat het nog niet helemaal droog was toen ik de foto maakte.