Tuesday, March 22, 2011

Forever 21 Review + Fail.

*Zucht.* Wat zijn ze mooi he, deze beauty's. Helaas voor mij. Ik heb  maat 41 en dit is een schattige 37. Fail! Maar verder is Forever21 top! Wil je weten wat ik van de webshop vind?




Forever21 is een toffe Amerikaanse shop a la H&M. In de USA enorm bekend, hier wat minder. Al gaat daar binnenkort wel verandering in komen, want er zullen dit jaar (als het goed is) winkels openen in Nederland. Toch kon ik mezelf niet beheersen en bestelde ik al iets op de Europese webshop.

De ringen had ik al in mijn mandje, en toen ik deze schatjes zag staan in de sale was ik niet te houden. Ze zijn stoer, sexy en makkelijk te combineren. Wat wil je nog meer? En dan was ik ook nog in de waan dat ze er alleen nog in mijn maat waren. De enige maat was een 7. Er stond wel een omrekentabel, maar daar stonden naast Europese maten ook Engelse en Amerikaanse in. Een 7 kon dus een 40 betekenen (in Engelse maten), of een 37 (in Amerikaanse maten). Blind van koopwoede besloot ik de gok te nemen en hoopte ik dat de Engelse maat de goede zouden zijn. Tot iemand me na mijn enthousiaste shoplog vertelde dat Forever21 met Amerikaanse maten werkte. Bummer! Maar gelukkig heb ik er inmiddels iemand anders blij mee kunnen maken!




Verder ben ik erg tevreden over de Forever21 Webshop. Er is een Europese site, waar de verzendkosten altijd 6 euro zijn. Ik vind het persoonlijk altijd fijn wanneer een webshop vaste prijzen hanteert. Zo kom je tenminste niet voor verrassingen te staan als je je winkelmandje hebt volgeladen.
Het assortiment is groot! Zoek maar eens op accessoires en je krijgt pagina's vol met de leukste kettinkjes, ringen en armbanden. En ze zijn vrijwel allemaal onder de 5 euro, supercheap dus!
Ook de kleding is zeker niet duur, ik vind het in veel gevallen nog goedkoper dan de Hennes!

De bestelling wordt echt supersnel geregeld en je kunt de status online checken, dat vind ik persoonlijk wel prettig. Ben nogal een ongeduldig typje, dus ik vond het heel fijn om twee dagen na het bestellen te zien dat het al op weg was. Betalen doe je met Paypal, dat is altijd ideaal en handig. Makkelijk en veilig. Op de website  kun je een account aanmaken waar je je bestelling kunt bekijken en wishlists opslaan.
Ik kreeg de bestelling thuis in een kartonnen doos met heel veel Forever21 plakband. In de doos zat weer een schoenendoos, en een heel klein rolletje met vloeipapier. Eenmaal dat uitgepakt bleken daar mijn twee T-shirts in te zitten en de ringen. Originele manier van inpakken...
In het pakket zaten verder nog nette pakbonnen en een retoursticker. Ik twijfelde eerst nog of ik de schoenen terug zou sturen, maar dat zou me teveel gaan kosten. Een zwaar pakket en dan ook nog naar de UK? Minstens een tientje, gok ik.

Maar goed. Naast dat ik de maat van de schoenen verkeerd had ingeschat, vielen ook de T-shirts klein. Ik had expres twee maten gekocht, zodat er dan altijd eentje zou passen. Hier in Nederland koop ik altijd T-shirts in maat S. Bij Forever 21 had ik een maat S en een maat M besteld. Maar toen ik die laatste aantrok, merkte ik het al meteen. Deze vallen klein! Op zich zijn ze wel draagbaar, maar vallen een stuk strakker dan ik gewend ben. Misschien een handige tip voor als je zelf ook eens kleding wilt bestellen, de maten vallen kleiner dan hier!