Saturday, February 5, 2011

Philosophy - Vanilla Birthday Cake.

Ah, de Philosophy badproducten... De gigantisch grote (Amerikaanse) flessen met simpele opdruk en namen waar je van gaat watertanden. Ze stonden lang op mijn wishlist, maar waren alleen maar online te bestellen.
Dacht ik tenminste. Tot ik bij de Skins Cosmetics counter in de Bijenkorf (Rotterdam) ging kijken. Daar stonden ze dan, netjes naast elkaar, de kleurige flessen. Benieuwd wat ik van deze showergel/shampoo/badschuim vind? Lees dan de review!




The Price: 19 euro (via de webshop van Skins), voor een fles van 480 ml.
The Looks: Een grote plastic fles met simpele, zwarte opdruk en een zwart klikdopje. De tekst op de voorkant van de fles is een recept voor "Vanilla Birthday Cake", direct ook de geur van het product. Erg leuk bedacht. Ik vind de verpakking geweldig in zijn eenvoud. De douchegel zelf heeft een yummy zachtgele kleur. Doet me echt denken aan vanille, of beslag!
The Smell: Goddelijk! Zoals te verwachten valt is het een hele foody geur, dus je moet er van houden. De vanille is duidelijk aanwezig, maar ook weer niet te overheersend. Gewoonweg een heerlijke zoete, zachte geur. Ik vind het heel jammer dat ik dit niet via mijn scherm kan laten ruiken!
The Good: Ik gebruik deze drie-in-een gel eigenlijk voornamelijk als douchegel. En daar is hij prima geschikt voor. De gel geeft een rijk en zacht schuim en je hele douche vult zich met de zachte geur van vanillecake. En hoewel de geur tijdens het douchen misschien een beetje overwhelming is, blijft hij na het douchen heel subtiel hangen. Als je daar 's ochtends niet blij van word...
The Bad: Omdat ik niet wist dat het product ook gebruikt kan worden als shampoo, besloot ik dat ook eens te proberen. Maar helaas, dat was geen succes. Mijn haar voelde niet schoon en veranderde in een vettige warboel. Na een paar keer wassen met gewone shampoo was het weer enigzins handelbaar. Als showergel is de Vanilla Birthday Cake jammer genoeg ook niet echt voedend of vochtinbrengend. Na het douchen heb ik echt nog een bodylotion/butter nodig. En natuurlijk kan de hoge prijs van een fles voor velen een nadeel zijn.
The Verdict: Een hele fijne douchegel met een unieke geur. Als je van foody geurtjes houdt, dan is douchegel van Philosophy echt een must, maar verwacht geen wonderen op het verzorgende vlak.


Hebben jullie wel eens producten van Philosophy gekocht?