Saturday, February 19, 2011

Non-Beauty Shoplog Newcastle.


Naast die gigantische beauty-wishlist, had ik eigenlijk geen wensen voor Newcastle. Als we er eenmaal waren zou ik wel zien waar ik tegenaan liep. Ik wilde misschien wat accessoires hebben, of schoenen, of een mooie tas...
Uiteindelijk hebben we wat kleding en accessoires geshopt bij Primark.Wat een heerlijke winkel zeg! Heel ruim en overzichtelijk en vooral: lekker rustig.

In Rotterdam (of Hoofddorp for that matter) is het na 12 uur 's middags niet meer te doen. De hele winkel staat vol, je moet een nummertje trekken bij de paskamers en trek maar een half uurtje uit voor het afrekenen.
Maar hier niet. We waren bij het afrekenen zelfs meteen aan de beurt, ik bedoel maar...
Genoeg over de winkel, klik verder voor mijn aankoopjes!




Allereerst dit leuke tasje. Ik hou wel van dit soort tasjes met bewerkt (nep) leer en een twistlock sluiting is altijd goed. Klein maar fijn. Perfect voor als je een avondje uit gaat, je kunt er precies een portemonnee in kwijt en eventueel nog een lipgloss en je telefoon.

Tooled Cross Body Bag: 6 pond (=7,10 euro)

Terwijl ik al het idee had klaar te zijn in de Primark, wilde HeavenlyCinnamon nog eventjes wat kleding passen. Terwijl ze dat stond te doen voor een spiegel in de winkel (macht der gewoonte, volgens mij was er ruimte zat in de paskamers), graaide ze links en rechts ook vanalles van de rekken. Waaronder een heel leuk en luchtig vestje. Ik vond hem zo leuk dat ik hem ook ging passen. Ik nam er meteen twee van mee, want ik weet zeker dat ik ze veel ga dragen! Ze zijn een beetje vormeloos, dus ik besloot ze op deze manier te fotograferen ;)

Solid Cocoon Cardigan: 10 pond per stuk (=12 euro)

Altijd als ik cadeausetjes of testers krijg, bewaar ik de kleine flesjes. Handig, voor op vakantie. Maar toen ik in de Primark dit setje tegenkwam, nam ik hem ook mee. Drie flesjes met klikdopjes, een trechtertje om te vullen en drie kleine ronde potjes. Ook zitten er al labels bij om op de flesjes te plakken. En dan was het setje ook nog eens heel goedkoop. Dat kon ik niet laten liggen natuurlijk.

Travel Bottle Set: 1 pond (=1,20 euro)

Dan kwam ik bij de accessoires ook nog dit lieve make-uptasje tegen. Ik heb al een make-uptasje van The Body Shop, maar die is een beetje groot en onhandig. En eentje erbij voor in een andere tas is nooit weg, toch? Ach, geen excuses: hij is gewoon leuk!

Quilt and Bow Make-up Bag: 1,50 pond (= 1,80 euro)

Omdat de Primark in het Metro Centre zo'n ruime winkel is, was er ook veel ruimte voor accessoires. Lekker veel rekjes met de leukste dingetjes voor maar 1 of 2 pond. Heerlijk om daar tussen te zoeken.
Ik besloot te gaan voor een kitscherige slangenarmband met steentjes, een goudkleurige ring met vogeltje en zomerse oorbellen.

Snake Clamp Bracelet: 3 pond (= 3,60 euro)
Bird Ring: 2 pond (= 2,40 euro)
Flower Stone Earrings: 2,50 pond (= 3 euro)

Al een lange tijd wilde ik een nieuwe portemonnee. Ik gebruik al vijf jaar dezelfde portemonnee die ik in 2006 heb gekocht op mijn eerste reisje naar Newcastle. Ik heb hem destijds in de sale gekocht bij New Look voor maar 1 pond. Bij Primark liep ik tegen een leuk exemplaar aan. Een oudroze/taupe kleur met een croco print (een beetje fout mag hij wel zijn) met een knip voor losgeld en een apart vak voor briefgeld en pasjes.

Croc Kisslock Wallet: 4 pond (=4,75 euro)