Monday, February 28, 2011

De Beverwijkse Bazaar.


De Beverwijkse Bazaar, of ook wel "zwarte markt" genoemd, is een hele beleving. Naast de grote hallen waar je allerlei exotische kruiden en etenswaren kunt vinden, zijn er ook veel kledingwinkeltjes en kleine parfumerieën aanwezig op het grote terrein. Je kunt er hele goede koopjes scoren en je kijkt je ogen uit. Laat je niet afschrikken door de simpele markthallen en de rommel, maar ga op zoek naar geweldige hidden treasures!

Lees verder om te zien wat ik er heb gevonden...


Ik zal het toegeven: de bazaar is geen luxe winkelcentrum. Het is niet heel schoon of gezellig. Maar er is genoeg te vinden! Zeker als je op zoek bent naar een luxe parfum, moet je hier eens gaan zoeken. Er zijn enorm veel stands die tot de nok toe gevuld zijn met parfums. Het aanbod is misschien een beetje overweldigend (in ieder hal zitten er minstens 15), maar je kunt er hele bijzondere geuren vinden. In eerste instantie was ik niet speciaal op zoek naar een parfum, maar toen mijn vriendin Miss Dior Cherie voor een mooie prijs op de kop tikte, ging ik ook overstag. Dit koopje kan ik niet aan mij voorbij laten gaan en het parfum stond al een tijdje op mijn wishlist!


Na eerst wat "vergelijkend warenonderzoek" bleek deze verkoper toch wel goedkoop te zijn. Nu kregen we een "speciaal prijsje" omdat we de eerste klanten waren, maar anders kun je altijd nog afdingen natuurlijk. Ik kocht deze Eau de Toilette (50 ml) voor maar 30 euro. Ik heb voor de grap even de winkelprijs opgezocht en bij de Douglas kost ditzelfde flesje 67,50. Wat een verschil he? En meestal is de verpakking van 100 ml maar een tientje duurder (dus eigenlijk nóg voordeliger).

Er is niet heel veel variatie te vinden wat betreft make-up, je komt vooral veel Bourjois, L'oreal en Maybelline tegen. Ik heb zelfs de nieuwe One by One mascara al gespot, terwijl hij nog niet eens in de winkel ligt! En hij was maar 6 euro, kun je nagaan. Ook was er dit keer veel gezichtsverzorging van Vichy en Biodermal.

Ik had inmiddels mijn zinnen gezet op een andere mascara. Er zijn maar een paar stands op de Bazaar die luxe-beautymerken verkopen. Denk hierbij aan Dior, Estee Lauder, Chanel en Helena Rubinstein. Van dat laatste merk zag ik mooie mascara's met panterprint. Ik had al een paar goede verhalen gelezen over de mascara's (holy grail -material) en dus besloot ik hem te kopen. Voor 15 euro kan ik me geen buil vallen toch? Ik twijfelde nog of ik ook nog de Chanel Joues Contrastes blush in Espiegle zou kopen (28 euro), maar besloot het niet te doen.


Is het geen beauty? Ik heb hem al een paar keer gebruikt en ik heb nu al spijt dat ik er geen twee heb gekocht! Hij separeert mijn wimpers perfect en er zitten geen klontjes aan het borsteltje en dus ook niet op de wimpers. Echt een fantastische mascara. Het enige "nadeel": hij was alleen verkrijgbaar in waterproof en die is bijna niet te verwijderen. Maar ach, dat is nog overkomelijk.

Ook is er een Chinees rommelwinkeltje waar heel veel nail-art producten te vinden zijn, maar ook leuke oogschaduwpalettes van bijvoorbeeld Amuse. Maar goed zoeken is echt een must. Toch moet ik eerlijk bekennen: ik blijf toch wat twijfelen aan de echtheid van de producten. Ik zag Dior palettes met een schimmig lettertype en een vreemde kleurencombinatie, en de prijzen van de parfums zijn echt ongelofelijk laag. Maar na lang vergelijken op internet ben ik toch overtuigd dat mijn gekochte producten echt zijn. Gelukkig maar!

Nog wat tips en informatie over de Bazaar.

  • De Bazaar is alleen maar geopend in het weekend, dus op zaterdag en zondag.
  • Entree is 2,25 per persoon en het parkeren is 3 euro.
  • Probeer van tevoren een lijstje te maken met parfums, zo raak je niet overweldigd door het aanbod.
  • Kijk en vergelijk! Alle parfumerie-stands langsgaan is niet realistisch, maar ga er een paar langs en informeer naar de prijs, je zult zien wat voor verschil er tussen zit! 
  • Probeer af te dingen. Soms proberen standhouders je te 'lokken' door de prijs omlaag te doen, een prima gelegenheid om te onderhandelen natuurlijk!
  • De grote flessen parfum zijn vaak goedkoper. Flessen van 100 ml. zijn vaak maar 10 euro duurder dan die van 50 ml. 
  • De make-up ligt vaak in plastic bakken, maar dit zijn meestal de drugstore brands. Kijk voor de duurdere merken achter de toonbank.

Zijn jullie wel eens op de Beverwijkse Bazaar geweest?