Sunday, January 9, 2011

Review: Hema Reinigingsdoekjes.

Iedereen kent het wel. Je hebt een lange, drukke dag gehad en wilt het liefst zo snel mogelijk je bed in rollen. Maar het stemmetje in je hoofd roept dat je eerst je gezicht nog moet reinigen. Hoewel met gigantische tegenzin, doe ik het iedere avond braaf. Reinigingsmelk, tonic, oogmake-up remover... Een minuut of tien later en vier wattenschijfjes verder kan ik dan eindelijk wat nachtcreme opsmeren en mijn bedje in. Soms heb ik wat langer de tijd en was ik mijn gezicht met een cleanser.

Maar vaak, zeker als ik een schoolopdracht heb af te maken, ga ik pas om half 2 richting mijn bed.
In die toestand wil het nog wel eens gebeuren dat ik de verkeerde fles pak, zodat ik ineens scrub op mijn gezicht smeer in plaats van reinigingsmelk. Ik besloot dus een gokje te wagen en reinigingsdoekjes aan te schaffen. Ik had al veel gelezen over de budget-doekjes van de Hema, dus de keuze was niet erg moeilijk.

The Price: 6 euro voor een multipak met 3 verpakkingen. In een pakje zitten 25 doekjes, dus je betaalt 8 cent per doekje!
The Looks: Saai. Budget. Degelijk. Een hersluitbare plastic strip zorgt ervoor dat de doekjes niet uitdrogen.
The Smell: Aangenaam en lekker fris.
The Good:  De doekjes zijn ook geschikt om oogmake-up te verwijderen. Heel fijn, zo hoef je geen andere producten te gebruiken. Ze zijn ook precies vochtig genoeg. Ik heb eens reinigingsdoekjes gehad die zo vochtig waren dat ik mijn gezicht achteraf nog moest drogen met een handdoek, dat is hier niet het geval. De doekjes zijn erg zacht voor je huid. Er zit geen alcohol in en de doekjes bevatten verzachtende stoffen zoals Calendula. Ze prikken dus niet en laten je huid niet trekkerig achter. De prijs is natuurlijk een lachertje en de doekjes drogen niet snel uit. Ik bewaar het pakje altijd op zijn kop, zodat de lotion goed doordrenkt in de doekjes en dat gaat prima!
The Bad: Eigenlijk heb ik helemaal niets aan te merken op deze doekjes, ze zijn perfect! Okee, een minpuntje dan: ze stimuleren mijn luiheid. Ze zijn zo snel en makkelijk dat ik mijn andere reinigingsspullen niet meer aanraak.
The Verdict: Iedereen moet deze doekjes standaard in zijn kast hebben liggen! Ze verwijderen (oog) make-up supergemakkelijk, zijn lekker goedkoop, verzorgend, en overal te verkrijgen. Ideaal ook voor op reis en luie dagen, kortom: Must Have!


Gebruiken jullie wel eens reinigingsdoekjes?