Monday, January 17, 2011

My First Mani.

Een manicure, toppunt van luxe. Even lekker relaxen terwijl je handen en nagels worden verzorgd met allerlei cremes en scrubs. Toch best raar dat ik, als nagelfreak, nog nooit een manicure heb gehad. Ik lak meerdere keren per week mijn nagels, smeer veel met handcreme, probeer mijn nagelriemen zo goed mogelijk te verzorgen, maar toch zijn ze in een verschrikkelijke conditie.



Vraag me niet hoe het kan, maar ik hielp ze langzaam de vernieling in. Waar het precies door komt weet ik niet, maar ik verdenk de grote hoeveelheden aceton die ik gebruik om mijn nagellak te verwijderen. Mijn nageldrama begon bij het lakken met een rood OPI lakje zonder basecoat. Mijn nagels waren helemaal verkleurd. Niets meer aan te doen, maar het is nog steeds aan het uitgroeien... Tegenwoordig smeer ik ook altijd een laagje basecoat onder mijn lak. Die verkleuring ziet er echt een beetje viezig uit.
Toen werden mijn nagels heel erg breekbaar. Bij ieder klein dingetje scheurde mijn halve nagel in. Ik heb zelfs met tape en pleisters rondgelopen om te voorkomen dat ze nog verder in zouden scheuren... Ook zijn mijn nagels de laatste tijd droog. Ik smeer elke dag met een voedende handcreme en soms wat extra's, zoals Eight Hour Cream voor ik ga slapen. Maar echt helpen doet het niet.

Inmiddels gaat het wel weer ietsje beter, maar zonder een gezellig lakje zien mijn nagels er niet uit! Afgelopen week was ik jarig en kreeg ik van mijn ouders een manicure-behandeling cadeau. Ik vond dat echt een superleuk cadeau, want stiekem was ik wel toe aan wat professionele verzorging.

Dus ging ik vrijdag naar de nagelsalon toe. Lopend, want wat bleek: aan het einde van de straat heeft iemand een salon aan huis! Grappig, dat heb ik echt nooit geweten.

De Behandeling

Allereerst mocht ik mijn handen een beetje weken in een badje. Ondertussen liet de nagelstyliste me een paar boeken met nailart zien en praatte we over de producten die ze gebruikte in haar salon. Ze heeft China Glaze lakken, Nfu Oh voor acrylnagels en CND verzorgingsproducten.Ook doet ze veel met nail-art, ze liet me een paar voorbeelden zien: echte kunstwerkjes!

Na het bad smeerde ze mijn handen in met een verzorgende creme en verwijderde ze de dode huidcellen rond mijn nagelriemen. Ook vijlde ze mijn nagels mooi in vorm. Dat is echt zo'n klusje wat me zelf nooit goed lukt.

Vervolgens pakte ze een zachte scrub en scrubde mijn hele hand. In plaats van de overtollige scrub te verwijderen, smeerde ze er een lotion bovenop, die ervoor zorgde dat de scrubdeeltjes oploste. Heel apart, maar het voelde lekker! Mijn handen werden met een vochtige handdoek even schoongemaakt en toen werd het tijd voor het parrafinebad!

Parrafine is eigenlijk vloeibaar kaarsvet. Het was dus een beetje vreemd om mijn hand daarin te dopen. Zodra je je hand er weer uit haalt, gaat het kaarsvet stollen. Er werden plastic zakjes om mijn handen gedaan en daarna nog washandjes. Dat moest tien minuten blijven zitten. Zodat het goed in kon trekken en lekker warm werd. Het verwijderen was erg grappig: met het plastic zakje kwam ook de parrafine weer los, ik had een afdruk van mijn eigen hand!

Mijn handen waren erg vettig, maar voelde heel gevoed en verzorgd. Toen dat een beetje was ingetrokken werd het tijd voor de lak. Een tijdje geleden liet ik jullie wat nail-art inspiratie zien en ik wilde heel graag de ruitjes eens proberen. Het zou teveel tijd kosten om mijn  hele nagel te bedekken met een Schotse plaid, maar alleen de tips was geen probleem.

Na een gezellige twee en een half uur was dit het resultaat:


Dat ziet er toch heel gezond uit of niet? Iedere keer als ik naar mijn nagels kijk heb ik het gevoel alsof ze niet van mij zijn ;-)
Ik ben er zelf heel blij mee en ik vond de behandeling ook zeker voor herhaling vatbaar!
De prijs voor deze complete behandeling was 25 euro.


Hebben jullie wel eens een manicurebehandeling gehad?