Thursday, January 13, 2011

Ken je dat verhaal...



Van het meisje dat bij HQHair wilde bestellen? Juist, dat gebeurde niet.
Of nouja... Niet helemaal.

Vorig jaar december rolde er rond de feestdagen een nieuwsbrief van HQHair op de virtuele deurmat. "Dertig procent korting op het hele assortiment!" Nu moet je weten dat ik al wekenlang op HQHair aan het snuffelen was en bij iedere kortingsactie wilde bestellen. Toch waren de aanbiedingen nooit aantrekkelijk genoeg.
Tot deze dus. Een Nars blush stond al tijden op mijn wishlist en ik besloot op 23 december de knoop door te hakken. Ik bestel mijn eerste Nars blush bij HQHair!
Na nog wat op internet te hebben gezocht naar swatches, werd Deep Throat de gelukkige. Ik vulde de kortingscode in en was blij met het eindresultaat. Normaal gesproken kost een blush van Nars 24,50 en nu was hij, inclusief verzending (5,75) nog maar 22,90!

Best een koopje, al zeg ik het zelf. Ongeduldig als ik ben, checkte ik dagelijks de status van mijn bestelling. Ik had al een hoop goede dingen gehoord over de snelle levering en goede service, dus ik had verwacht dat het pakket na een dag of twee toch wel op weg moest zijn naar mijn huis. Niets was minder waar.
Na drie dagen kreeg ik ineens te zien dat mijn bestelling "Awaiting Stock" was. Bah, niet op voorraad. Wat stom dat ik dat eerder in het bestelproces nog niet heb gezien!

Maar goed, ik bleef wachten en wachten. Want de feestdagen zaten er nog tussen natuurlijk, dus het kan zijn dat de levering vertraagd is. Tevergeefs eigenlijk, want ik kreeg geen mailtjes van HQHair met de status en ik zag niets veranderen. Ik besloot maandag dus maar een mailtje te sturen naar de Costumer Service.
Daar kreeg ik gelukkig wel snel een reactie op.

Wat bleek: de blush die ik bestelde is ook bij Nars niet op voorraad. Ik zou dus nog minstens drie weken moeten wachten. Ik kreeg van de medewerkster wel de mogelijkheid om mijn bestelling te annuleren. Dat heb ik toch nog niet gedaan. Als ik me bedacht in de komende twee weken kon het altijd nog, werd me verzekerd. Tot ik een dag later ineens twee mails kreeg met 'algemene mededelingen' van HQHair.
De eerste e-mail bevatte een "out of stock notification" (je meent het) en de tweede een "notification of cancelled product". Oftewel: je bestelling is gewoon geannuleerd. Beetje vreemd, maar ik laat het maar zo. Ik kan het geld op het moment best wel voor iets anders gebruiken en heb geen zin om nog een paar keer heen en weer te mailen voor een blush.

Toch is mijn eerste HQHair ervaring niet zo denderend. Ik snap dat ze er niets aan kunnen doen dat mijn bestelde blush niet geleverd kan worden, maar het duurde wel erg lang voor ik daar duidelijkheid in kreeg.


Hebben jullie ervaring met bestellen op HQHair?