Monday, January 24, 2011

Essence I Love Berlin Lip Balm.

Zoals jullie al hebben kunnen zien in mijn shoplog van 16 januari, heb ik een lippenbalsem van de Essence 'I love Berlin' collectie aangeschaft. Deze nieuwe Essence LE is geinspireerd op de Duitse hoofdstad Berlijn en bevat nagellak, oogschaduw, stripers en dus ook lippenbalsem. Deze was er in twee varianten. Love This City, een rode kleur en City Light, een doorzichtige balm. Ik hou wel van lippenbalsem met een kleurtje, dus besloot ik voor 1,99 de rode Love This City te proberen.



Het kleine ronde potje ziet er schattig uit. De deksel heeft een leuke "I Love Berlin" print. Op zich is het kleine formaat van het potje handig om mee te nemen, maar minder handig in gebruik. Je moet de lippenbalsem met je vingers opbrengen, maar dat gaat bijna niet zonder direct een dikke plak onder je nagels te verzamelen. Ik vind dit soort potjes altijd al een beetje onhygienisch, maar dit is helemaal vies.

De balm geeft op het eerste gezicht best wel wat pigment af en ik vind het een mooie rode kleur. Toch had ik best veel laagjes nodig om een beetje kleur op mijn lippen te krijgen. Wel jammer: de lippenbalsem voelt niet romig aan en smeert stroef. Hij is ook niet verzorgend! En dat is toch wel een dikke min. Want hoewel deze "balsem" supergoedkoop is en een leuk kleurtje heeft, moet je hem praktisch om het uur bijsmeren omdat hij indroogt. Nee, al met al vind ik de lippenbalsem geen aanrader.

Essence I Love Berlin - Love This City (daglicht)

Hebben jullie producten van de I Love Berlin collectie aangeschaft?