Tuesday, December 21, 2010

Yes To Carrots:Review

Twee weken geleden kocht ik bij de Sephora een set van Yes To Carrots. Ik was op zoek naar een nieuwe dagcreme en wilde de producten van dit merk graag eens proberen. Inmiddels heb ik de spulletjes allemaal meerdere keren gebruikt en is het dus tijd voor de review. Was dit setje de 8,15 waard?
Daily Pampering Shower Gel
De douchegel van de Yes To Carrots lijn. Op het etiket staan een aantal ingredienten vermeld. Zo staat er te lezen dat er Organic Carrot (organische wortel), Sweet Potato (zoete aardappel) en Dead Sea Minerals (mineralen uit de Dode Zee) in zitten. Klinkt heel bijzonder toch? Alle Yes To Carrots producten hebben dezelfde geur. Gelukkig ruikt het niet overdreven naar wortel (in ieder geval niet direct), ik vind het een fijn en fris geurtje, eerlijk gezegd doet het me denken aan Zwitsal! De showergel is oranje van kleur en geeft veel schuim. Ook heb ik het idee dat de douchegel een verzorgend laagje achterlaat op mijn huid. Na het afspoelen voelt het namelijk heerlijk glad. Niet olie-achtig of vettig, gewoon verzorgd! Deze douchegel krijgt van mij een voldoende.

Deliciously Rich Body Butter
Het is koud en mijn huid is droog. Gelukkig is daar deze heerlijke body butter om me weer een zacht velletje te geven! Ik en body butter, dat is meestal geen goede combinatie. Hoe fijn ik ze ook wil vinden, meestal zijn ze veel te vet en trekken ze tergend langzaam in. De body butter van Yes To Carrots heeft een hele fijne structuur. Dik maar tegelijk ook luchtig en totaal niet vet! Hij smeert soepel uit en trekt snel in. Wederom voelt de huid gevoed en verzorgd. Heerlijk product, hier zou ik wel eens een fullsize van kunnen kopen!

Moisturizing Day Cream
Hier was het me dus ook een beetje om te doen. Een nieuwe dagcreme. Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een gemengde tot vette huid had. Ik had tot een jaar geleden nog regelmatig puistjes en mijn voorhoofd glimt nog net niet als een spiegel. Ik smeerde dan ook fervent met allerlei zeewiercreme's om dat glimmen tegen te gaan. Tot ik ineens merkte dat ze mijn  huid enorm uitdroogden. Trekkerig, vervelend gevoel. Tijd voor wat verzorgenders! Toen ik bij het schap van Yes To Carrots stond was er ook een cadeauset van de Yes To Tomatoes lijn. Deze is bedoeld voor de gemengde huid, de Yes To Carrots voor een "normale huid"(wat dat dan ook mag zijn). Ik koos voor deze set vanwege de douchegel en bodybutter. Beetje oppervlakkig, maar wel de goede keuze! Deze dagcreme voelt in eerste instantie een beetje vet, maar trekt snel in en laat mijn huid zacht achter. Ik krijg er geen vette huid van, geen puistjes, niets! Dus deze creme is (voor dit jaargetijde in ieder geval) perfect.

Gentle Exfoliating Facial Cleanser
Over de zacte scrubcreme ben ik wat minder tevreden. Het is een dikke substantie met hele zachte scrub. Perfecte verhouding voor het gezicht, maar toch is het heel dik en vettig om op je gezicht te smeren. Ik vind het geen fijn gevoel. Gelukkig is dat wel helemaal over als je de cleanser afspoelt met water. Wat dan overblijft is een zachte en schone huid. Maar toch, ik denk dat ik wel betere cleansers in huis heb op het moment.

Hoe dan ook, ik ben blij verrast door deze producten! Ze zijn erg fijn en ik ben erg tevreden. Of ik ook echt fullsizes zal gaan kopen weet ik nog niet zeker, want ik wil gewoon graag alles eens testen. Ik vind deze set zijn prijs in ieder geval waard. Wat zijn jullie ervaringen met de producten van Yes To Carrots?

No comments:

Post a Comment