Thursday, December 16, 2010

Stars Makeup Haven.

Daar zijn ze dan, de oogschaduws van Stars Makup Haven die ik al een tijdje geleden heb besteld. Toen Willemijn twitterde dat er 10% BlackFriday korting was, keek ik op de website en gooide al snel mijn mandje vol. Stars Make Up Haven, voor wie het nog niet kent, is een site waar je oogschaduw pans en palettes kunt kopen. Losse pans en lege palettes, om precies te zijn. Zo kun je je eigen palette samenstellen of alleen losse oogschaduws kopen als je wilt. Ze schijnen namelijk prima te passen in MAC Pro Palettes. Ideaal natuurlijk, want daar ben ik voor aan het sparen. Ook de pigmentatie moet vergelijkbaar zijn met MAC, alleen de prijzen zijn lager. Klinkt als een perfecte combinatie. In eerste instantie dacht ik erover een palette te bestellen, maar ik wilde toch nog een beetje zuinig aan doen. Drie oogschaduws dan maar, om even te proberen. Maar welke? Er staan wel leuke foto's op de site, maar ze zijn zo groot dat ik het overzicht een beetje verloor. Dan maar swatches kijken bij KarlaSugar. Wat een keuze! Wat een mooie kleuren! Toch had ik al snel een paar kleurtjes bij elkaar. Wat donkere crease kleuren. Dominatrix, Chic en Black Forest.

Het pakketje liet op zich wachten en de klantenservice liet wat te wensen over (hierover meer bij de Webshop Review), maar deze week kreeg ik ze dus binnen. De zending bleek vertraagd door een kleurtje wat out of stock was. Ter compensatie kreeg ik "extra goodies". Ik kreeg er een extra kleurtje bij en ook zat er een mini Sephora oogschaduw in de envelop. Een beetje raar, maar okee. Toen ik de SMH oogschaduws swatchte was ik meteen verkocht. Wat een prachtige kleuren! Wat een pigment!

De kleurtjes van SMH die ik heb ontvangen, de namen staan heel duidelijk achterop de pan. Chic, Black Forest en Dominatrix heb ik zelf besteld, Wine Not? kreeg ik als extra goodie.
De oogschaduws op dezelfde volgorde als hierboven. Vlnr: Chic, Black Forest, Dominatrix, Wine Not?
De kleurtjes met flits, see them sparkle!
Naast de extra kleur oogschaduw kwam er dus nog iets anders uit de envelop rollen. Een mini doosje met Sephora erop. Nog een extra kleurtje oogschaduw. Wat ik best opmerkelijk vind, want waarom zou het bedrijf StarsMakeupHaven spullen van Sephora gaan verzenden?
De oogschaduw is van crappy kwaliteit en heb ik ook niet geswatchted omdat ik het de moeite niet vond. Op de volgende foto's zijn dus alleen de Stars Makeup Haven kleurtjes te zien.
De swatches zijn met mijn eigen camera echt gruwelijk mislukt, dus ik plaats eerst even de foto's die ik met mijn BlackBerry heb genomen. Ik zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen!
Van links naar rechts: Chic, Wine Not?, Black Forest en Dominatrix.

Als ik de swatches van Chic en Wine Not? op KarlaSugar bekijk lijkt er iets niet te kloppen. Haar swatches zijn veel donkerder. Lichtroze? Ik weet niet waar het vandaan komt. Chic zou een prachtige, donkere plum kleur moeten zijn. Hoe dan ook, ik vind de kleurtjes wel erg mooi.
Meer lezen over het drama met de website? Lees dan verder voor de Webshop Review!




Website: www.starsmakeuphaven.com De site is vrij overzichtelijk maar oogt toch een tikje onprofessioneel. Je kunt er een account aanmaken met je gegevens, zodat je die niet iedere keer opnieuw hoeft in te vullen. Ook blijft je winkelwagentje intact als je uitlogt, wat soms best handig is. De oogschaduw refills zijn ook te koop op websites als AllCosmeticsWholesale en LoveMakeUp.
Prijzen: 6 dollar voor een single eyeshadow. Je kunt ook een eigen palette samenstellen met 15 pans voor 60 dollar. Daarmee krijg je dus 5 oogschaduws en het lege palette gratis.
Betaling: Visa, Mastercard, PayPal.
Informatie: De bestelling liet erg lang op zich wachten. Op 1 december stond de status nog steeds op "processing" en ik zag op Twitter dat Willemijn hetzelfde probleem had. We besloten allebei een mailtje naar de klantenservice te sturen. Even later meldde Wendy zich ook. Zij had ook nog helemaal niets gehoord van het bedrijf en al meerdere boze mailtjes gestuurd. Op 7 december kreeg ik een excuusmailtje van SMH, hierin stond het volgende:
"Please accept our sincerest apologies. One of the eyeshadows was out of stock and just came in today. Thank you again for your order, we have added some extra goodies for you, and hope you enjoy!"
Dat is lekker laat, mensen van SMH... Hoe moeilijk is het om je voorraden en site bij te houden? Op 21 november wisten jullie al dat er een kleurtje uitverkoch was. Een kleine moeite om dat even per mail te melden lijkt me. Waarom moeten wij eerst een klacht of vraag sturen voordat we (dagen later) pas antwoord krijgen? Dit gebrek aan communicatie heeft voor veel onnodige frustratie gezorgd.
Verzendkosten: 6,95 (dollar) in het geval van mijn 3 oogschaduws. Voor meer informatie over verzendkosten, klik hier.
Bestelling geplaatst op: 21 november 2010
Bestelling ontvangen op: 13 december 2010
Verpakking/afhandeling: De bestelling kwam in een kleine bubbelenvelop. Alle oogschaduwpans zaten verpakt in een plastic houdertje. Daarnaast zat daar ook nog bubbeltjesplastic omheen. Best netjes dus, er was geen oogschaduw gesneuveld gelukkig (dat moest er nog eens bijkomen!). In de envelop zat geen invoice, geen rekening dus. Dat vind ik op zich niet zo'n probleem, maar meestal zijn die toch wel bijgesloten.

Conclusie
De oogschaduw heeft een prima kwaliteit en de prijzen zijn acceptabel, maar de klantenservice van deze webshop is zo veschrikkelijk slecht dat ik niet opnieuw zou bestellen. Je hoort gewoon helemaal niets. Je krijgt een mailtje met een rekening als je besteld hebt, maar meer ook niet. Geen betalingsbewijs, geen bericht dat het pakket verzonden is... Nada. Ik vraag me dan ook sterk af of ik nog iets van informatie gehad zou hebben als ik zelf geen mailtje had gestuurd. Als is het wel opvallend dat ik en Willemijn allebei op dezelfde dag antwoord hebben gekregen. Misschien checken ze maar een keer per maand hun inbox en mailen ze iedereen in een keer terug? Het lijkt er niet op alsof iemand iedere dag netjes de mail bijhoudt. Als je op google "Stars Makeup Haven Customer Service" intikt, komen er niet heel veel goede verhalen naar boven. Volgende keer probeer ik wel een andere website, want de producten zijn zeker de moeite waard!

No comments:

Post a Comment