Wednesday, December 15, 2010

Review: Essence Nail Fashion Stickers.

Iedereen heeft ze waarschijnlijk wel eens zien liggen in het Essence nail-art schap. De stickers met kekke printjes. Het heeft wel wat weg van Minx, met zo'n metallic finish. Na veel (slechte) reviews gelezen te hebben op internet besloot ik dat het zonde was van mijn geld. Maar toen er een kortingsactie voorbij kwam was ineens mijn interesse weer gewekt. "Ach, ze zijn toch maar 99 cent", dacht ik bij mezelf en ik gooide ze in mijn mandje. Vorige week besloot ik eens te gaan prutsen. In mijn Make Up Studio video heb ik de stickers op en ik kreeg er leuke reacties op! Erg opvallend, omdat ik me er zelf dood aan ergerde omdat ik het zo slordig vond...

In de kleine kartonnen verpakking vind je twee velletjes met nagelstickers, in verschillende groottes. In totaal zijn er veertien stickers, dus je moet er altijd genoeg hebben (en je kunt het nog eens verprutsen als je wilt). De beschrijving is heel simpel. Kijk welke sticker bij welke nagel past, haal hem van het stickervel en plak hem op. Knip het overtollige gedeelte eraf en vijl het netjes recht. Een kind kan de was doen, zou je denken.
Dus ik ging aan de slag. Verbazingwekkend genoeg hadden de stickers een goede maat voor mijn (toch wel smalle) nagels! Nergens moest ik stickers bijknippen of waren ze te breed. Dat scheelde al. Ik had voor de zekerheid een laagje basecoat op mijn nagels gedaan om te beschermen tegen het plaksel en om de boel nog wat steviger vast te maken. Ik had namelijk gelezen dat de stickertjes heel snel loslaten.
Het is ONMOGELIJK om de stickers helemaal glad op je nagel te plakken. Je krijgt overal vouwtjes en bubbels. Die kun je wel iets wegwrijven, maar mijn ervaring is dat er nog genoeg blijven zitten. De stickers zijn niet helemaal goed afgestemd op de bolling van je nagel. Die vouwtjes zien er niet zo mooi uit, maar van veraf zie je ze niet. Toch ben ik zo iemand die zich daaraan kan blijven ergeren.

Als je de sticker eenmaal hebt opgeplakt, steekt er nog een heel stuk boven je nagel uit. Dat moet je afknippen en recht 'vijlen'. Heb jij wel eens geprobeerd om een sticker te vijlen? Juist, dat wordt helemaal niets! Ik kreeg het maar niet netjes gedaan. Zo frustrerend! Uiteindelijk was ik met de stickertjes bijna net zo lang bezig als met normale nagellak. Het gladmaken van de sticker en het vijlen neemt vrij veel tijd in beslag. Na afloop van het stickers plakken, knippen en vijlen besloot ik voor de zekerheid nog een topcoat aan te brengen.

Dit was het resultaat!
Op het eerste gezicht ziet het er nog best aardig uit, maar als je van dichtbij kijkt zitten er toch nog aardig wat flaws in! Zo lieten er vanaf het begin af aan al stukjes los op mijn wijsvinger en duim. Heel erg irritant, want dat werd door de plakrand al snel erg vies.
Close-up. Zie je dat losse stukje bij mijn wijsvinger? Verder is er bij iedere nagel wel een lelijk randje te zien, dat vijlen werkt echt voor geen meter! Uiteindelijk heb ik de stickers er een dag opgelaten. Verwijderen is dan wel weer erg makkelijk, je trekt ze er in een keer weer vanaf!


Conclusie: Best leuk om eens uit te proberen, maar zeker niet de next best thing. Ik zou deze stickertjes zelf nooit meer kopen. Als je een keer een feestje hebt en je wilt uitpakken, dan zijn deze stickertjes natuurlijk best leuk voor een avondje. Zeker voor die prijs! Maar het gebruiksgemak laat nog een beetje te wensen over en de stickertjes laten wel erg snel los...

Hebben jullie deze Essence nagelstickers wel eens geprobeerd?

No comments:

Post a Comment