Sunday, December 26, 2010

Review: Bodyshop big and curvy mascara.


Afgelopen zomer kocht ik de Big and curvy mascara van The Bodyshop tijdens een kortingsactie. Omdat ik op dat moment al 2-3 mascara's in gebruik had, duurde het even voordat ik deze mascara kon testen. Maar nu gebruik ik hem alweer een tijdje en kan ik er inmiddels ook iets zinnigs over zeggen, ten minste dat denk ik.

Prijs
Ik heb de Big and Curvy mascara zelf dus tijdens een kortingsactie gekocht. Maar volgens mij is deze mascara normaal gesproken 13,95 of 14,95.

Uiterlijk
Een dikke roze buis met een zilveren dop. Een smal borsteltje van rubber. I like pink!

Mijn gedachten
Ik moest in het begin nogal aan het borsteltje wennen. Maar je moet even de juiste slag te pakken hebben, want juist het borsteltje zorgt ervoor dat je wimpers de beloofde krul meekrijgen. Het smalle borsteltje zorgt er ook voor dat je alle wimperhaartjes goed van een laagje mascara kan voorzien.

Het BIG gedeelte in de naam zegt mij eigenlijk niet zoveel. Je wimpers zien er met een laagje mascara natuurlijk altijd dikker uit, maar voor mijn gevoel doet deze mascara dat niet extra. Maar doordat je wimpers wel gelift worden en een mooie krul meekrijgen lijken ze wel langer.

Met een laagje heb je genoeg mascara op de wimpers voor overdag. Mocht je nog een extra laagje voor een wat dramatischer effect willen aanbrengen, dan moet je dat gelijk na het eerste laagje doen. De mascara droogt namelijk hard op en als je dan nog een laagje aanbrengt krijg je het bekende 'spinnenpoteneffect'. Persoonlijk houd ik daar niet zo van.


Voor.


Na met een laagje mascara.

Een klein nadeel van de Big and curvy mascara vind ik dat de mascara een beetje droog is, een beetje flaked. En daardoor heb je af en toe wat last van zwarte schilfertjes op je wangen.

Al met al een prima mascara, maar voor mijn gevoel een beetje aan de dure kant.

Gisteren op eerste kerstdag heb een nieuwe mascara van Helena Rubenstein gekregen, dus daar zien jullie binnenkort ook een review van.

Nog een hele fijne tweede kerstdag!