Tuesday, December 28, 2010

MAC Wishlist.

MAC staat bekend om zijn speciale collecties, maar toch blijven er een paar producten van de vaste collectie die ik graag nog eens zou proberen.

Zo is er de Mineralize Skinfinish Natural, een soort 'foundation-poeder' met lichte dekking om je huid een egale teint te geven. Ik ben hier erg benieuwd naar, want ik lees er veel positieve verhalen over. En aangezien ik pas mijn flesje MUFE foundation heb laten vallen, moet ik vrij binnenkort al op zoek naar iets anders. (Prijs: 23 euro - volgens Cosmopinie)

Als tweede trekt de Blot Powder mijn aandacht. Hoewel mijn huid niet heel erg vet meer is, zou ik soms willen dat mijn voorhoofd iets minder glimt. Het lijkt me fijn om eventjes kort te poederen en als bij toverslag een mooie matte huid te hebben. Er zijn verschillende kleuren in te verkrijgen maar ik geloof dat hij bijna transparant is bij het opbrengen. (Prijs: 19 euro - volgens Cosmopinie)

MAC Fix+. Een goedje waar ik lange tijd best wel sceptisch over was. Is het niet gewoon een heel duur flesje water? Het bestaat inderdaad voor het grootste gedeelte uit water ja, maar er zitten ook verzorgende bestanddelen in. Het helpt om overtollig poeder op te nemen en je huid te verfrissen. Ook zal je make-up beter blijven zitten als je het fixeert met deze spray. Nu moet ik zeggen dat ik nog nooit heb gemerkt dat make-up vervaagt is of uitgelopen aan het einde van de dag. Natuurlijk, mijn oogschaduw is een beetje in mijn crease gekropen, maar verder eigenlijk niet. Ik lees dat je het ook kunt gebruiken om losse poeders beter en intenser op te brengen en in de zomer is het lekker verkoelend. Hoewel ik betwijfel of ik het product wel echt nodig heb, lijkt het me leuk om eens uit te proberen.(Prijs: 16 euro volgens Fabulously Beautiful)

Een Paint Pot staat ook al een tijdje op het lijstje. Toch weet ik nog niet precies wat ik er op dit moment mee zou willen. Ze zijn er in veel verschillende kleuren en de meest gehoorde functie is toch :oogschaduwbasis.
Ik heb vrij vette oogleden en ik lees dat die combinatie niet helemaal perfect werkt. Ik gebruik nu af en toe de Urban Decay Primer Potion en daar ben ik supertevreden over. Dus nee, als oogschaduwbasis hoef ik hem eigenlijk niet te gebruiken. Een Paint Pot kan natuurlijk ook gebruikt worden over de oogschaduwbasis heen, als een cream eyeshadow. Maar is dat de 18 euro wel waard? Ik denk dat ik eens bij de counter of winkel zou moeten vragen wat dit product nu echt voor me zou kunnen doen. (Prijs: 18,50 volgens Cosmopinie)

Hoewel ik twee gelliners heb, blijf ik toch lonken naar Blacktrack Fluidline van MAC. Waarom weet ik niet, maar ik heb echt het idee dat het wonderspul is. De gelliners die ik heb liggen zijn stug en droog, ik moet de kwast er meerdere keren in dippen om wat kleur op mijn oogleden te krijgen. Ik hoop heel erg dat de Fluidlines van MAC toch wat romiger zijn, strakker aanbrengen en een intensere kleur afgeven. Daarbij hoop ik ook dat ze wat langer blijven zitten dan bijvoorbeeld de Essence gelliners. (Prijs: 17 euro, volgens Cosmopinie)