Wednesday, November 10, 2010

A Make-Up Quest.


Het heeft inmiddels wel wat weg van een Quest. Mijn zoektocht naar het Urban Decay Naked Palette. Toen het voor het eerst op internet verscheen waren ze niet aan te slepen. Blijkbaar was er hoge nood aan mooie 
'basic' oogschaduwpalettes. De prijzen rezen ondertussen de pan uit op sites als eBay. In eerste instantie besloot ik de hype aan me voorbij te laten gaan. Zeker toen er op verschillende sites een goede dupe was gevonden in NYX Nude on Nude. Na lang zoeken (deze was ook overal "sold out") heb ik die eindelijk weten te scoren op Boozyshop. Ik ben er nog steeds erg blij mee, maar toch bleef het mooie, luxe palette lonken.
Zeker toen het ineens opdook op de website HQHair. Ik wilde daar al langer bestellen en dit leek mij de ideale kans. Het palette zou 40 euro gaan kosten en dat stond me wel aan. Op Twitter zag ik allemaal mede-blogsters bestellen en ik twijfelde weer eens te lang. Nog geen week later was het palette alweer verdwenen. Uitverkocht. Ik besloot dat het eigenlijk wel handig was, ik hou het geld lekker in mijn zak en ik ga gewoon aan de slag met mijn NYX palette. 
Tot het moment dat iemand op Twitter riep dat UD in de Nederlandse Sephora's verkrijgbaar zou zijn. Samen met alle ander kerstsets zou Naked rond november in de winkels liggen. Ik had dus nog wel eventjes en mijn cadeaubon van V&D ter waarde van 30 euro had zijn bestemming gevonden!
Een paar weken geleden was ik in Den Bosch. Daar besloot ik eens bij de Sephora te gaan informeren hoe het nu precies zat. De medewerksters konden mij geen datum geven, maar al wel de palettes laten zien. Daar was hij! In reach! Helaas moest hij weer terug in het magazijn en werd mijn naam opgeschreven. Ik zou gebeld worden als de palettes de winkel in zouden gaan. 
Afgelopen maandag ben ik even naar de V&D gegaan om mijn cadeaubon om te ruilen. Van een vorige keer wist ik nog dat Sephora geen standaard cadeaubonnen accepteert, maar alleen "YourGift" cards. Ik wisselde hem om. Helaas, ze waren er alleen van 20 euro. Daarbij moest ik nog 0,95 betalen voor het omzetten.
Super. Nu had ik een cadeaubon van 20 en eentje van 9,05. Great! En te bedenken dat ik het palette dus nog niet eens heb. Hopelijk gaat daar heel snel verandering in komen.

Doen jullie wel eens zulke rare dingen voor een make-up product of collectie waar jullie heel erg naar uit kijken? Or is this just me?