Saturday, November 20, 2010

MAC Vain and Glorious Lip Bag: Foto's en Swatches.


Gisteren hebben jullie dit setje al kunnen zien in een filmpje. Vandaag ga ik wat dieper in op de producten en laat ik jullie wat meer foto's en swatches zien.


In het tasje met Schotse ruit zitten drie lipproducten, qua kleur op elkaar afgestemd. We hebben een fullsize Dazzleglass, een fullsize lipstick (Lustre) en een mini-lippencil. Er is ook een andere Lip Bag uitgebracht, namelijk de Dazzle The Lads Lip Bag. Hierin zitten wat meer bronskleurtjes. De overige kits met oogschaduw en blushes vond ik niet zo spectaculair. Bovendien waren ze me wat te duur. Omdat ik geen baan meer heb moet ik toch wat meer op de centjes gaan letten. Ik had me dus al voorgenomen om maar 1 product of set aan te schaffen. In de wishlist van een paar dagen geleden hebben jullie kunnen zien dat ik ook wat mineralize kits op het oog had. Eenmaal in de winkel besloot ik dat ik het teveel op het "Look in a Box" idee vond lijken. Ik heb geen oogschaduw nodig (ik heb net het Naked palette gekocht!), de Zoom Lash mascara is niet mijn favoriet, een Paint Pot zou ik op zich wel willen hebben en een lipglass... Tja. Dan vond ik de Vain and Glorious set mooier.
Zoals ik in het filmpje van gisteren vertelde, zou de prijs van deze sets over het algemeen gunstiger zijn dan wanneer je de producten los koopt. Dit setje kostte me 42,00 en ik heb even een kleine berekening gedaan.
- Een fullsize lipstick kost 17,50
- Een fullsize Dazzleglass kost 19,00
- Een fullsize Lippencil kost 13,50
De prijzen heb ik gevonden op andere blogs. Jammer dat MAC geen online prijslijst in euro's heeft! Maar goed. Het lippencil in In Synch is een mini, dus laten we voor het gemak maar de helft van de prijs rekenen (6,75 voor de oplettende lezer). Samen maakt dat dan: 43,25. Wow, door de set te kopen spaar je dus 1,25 uit! ;)
(Nu ik het even check snap ik het helemaal niet meer. Op de website van Lushiousbeauty staat voor de Vain and Glorious Lip Bag een prijs van 39,00 vermeld...)

Ik ben er dus een beetje ingestonken. Want zelf zou ik een lippencil (en zeker in deze kleur) nooit kopen en het is niet zo dat ik voor het speciale tasje iets extra's neer zou willen tellen.
Neemt niet weg dat ik er blij mee ben hoor, begrijp me niet verkeerd. MAC spulletjes zijn altijd leuk. Daarbij zijn de artikelen van een LE altijd net een tikje anders dan de reguliere lijn. De opdruk van het MAC logo is bij alle producten goud in plaats van het gebruikelijke zwart (of zilver) en de huls van de lipstick is dit keer ook in goud uitgevoerd.
Op naar de swatches! De foto's zijn zoals altijd klikbaar voor een vergroting.
Vlnr: Lip Pencil in In Sync, Lustre Lipstick in Mellow Mood, Dazzleglass in Baby Sparks.
Zoals je ziet is het lippencil een beetje eh... Afwijkend van kleur. Roze, peachy, neigend naar oranje... Nee, hier schrok ik wel een beetje van en maakte dat ik er lang over moest twijfelen. Eenmaal opgebracht viel de kleur wel mee, maar toch. Of ik hem zelf veel zal gebruiken. I guess not.
Allereerst de Mellow Mood Lipstick. Een hele mooie draagbare kleur! Het is een Lustre, dat betekent dus dat hij niet te dekkend is en een beetje verzorgend. Mijn favoriete lipstick formule. Er zit een minuscule gouden shimmer in deze lipstick, wat hem net dat beetje extra geeft.
Als tweede de Dazzleglass in de kleur Babysparks. Ik had hier al veel over gelezen, het is een favoriet van veel bloggers. En ik moet zeggen, hij is wel erg leuk! Met de kleine blauwe glittertjes en het subtiele roze glansje. Maar wat plakt dat spul zeg! Nog erger eigenlijk dan de Lipglasses die ik al heb. Dit is echt eventjes wennen.
Ik had een foto gemaakt waarbij ik alleen de lipliner droeg. Maar het deed me een beetje teveel op een Barbie goes Clown lijken, dus dat ga ik jullie niet aandoen. Daarbij, wie draagt er nu ooit alleen lipliner zonder een stick of gloss? Juist, dat dacht ik al.
Daarom maar even een foto waarop ik alle producten heb aangebracht. Hij is gemaakt met flits,want met het grijze en grauwe weer werden de foto's steeds slechter. Ik vind het een mooie nude combi! En mind you, dit was de eerste keer dat ik zelf met een lipliner aan de slag ging. Het kan dus zijn dat ik het niet helemaal goed heb gedaan. Tips zijn welkom!

Aanrader?
Goed, dus uiteindelijk is de look die je met de set kan maken heel mooi. Ik heb zeker niet het idee dat ik een miskoop heb gedaan, want de kleurtjes zijn heel draagbaar. Toch zou ik er een volgende keer toch iets beter over nadenken. Zoveel voordeel haal je niet uit deze set en 42,- is best veel geld. Ik zou hem dus alleen aanraden als je alle producten heel graag wilt hebben en ook allemaal gebruikt. Of als je helemaal wild bent van plaid, ruitjes en Schotland.