Tuesday, November 23, 2010

Lanvin for H&M.


 
(Beeld: H&M)

Iedere keer is het weer hetzelfde liedje als een grote ontwerper samenwerkt met onze meest geliefde fashionketen. Dranghekken voor de deur, mishandelde refresh knoppen en gillende dames. Is het niet van opwinding dan wel van hysterie en frustratie. Toen de eerste berichten naar buiten kwamen dat ze dit keer zouden samenwerken met Lanvin wist ik niet goed wat ik ervan moest verwachten. Toen de Lookbooks uitkwamen was ik teleurgesteld maar tegelijk ook opgelucht. "Jammer, er zit niets voor me bij." Maar aan de andere kant ook: "Joepie, ik kan lekker in mijn bedje blijven liggen en ik hoef me niet door een menigte heen te vechten om 8 uur 's ochtends!" Altijd het positieve blijven zien...
De jurkjes vond ik wel mooi, maar ik weet van mezelf dat ik ze nooit zou dragen. Dan is 150 euro nog steeds erg veel geld, voor iets dat toch maar hangt te verstoffen. De accessoires vond ik ook niet heel spetterend, maar toch was ik wel benieuwd. De lipsticks die ik op persfoto's zag leken me wel interessant, maar om daar nu voor in de rij te gaan staan...

Vanochtend werd ik om 8 uur gewekt door de wekker. Met slaperige ogen deed ik mijn radio aan en hoorde ik iets over de gekte bij H&M filialen. Ohja! It's the big day! Ik pakte direct mijn BlackBerry van mijn nachtkastje en zag dat fashionista's all over the world al twitterend hun helse H&M avonturen deelden. Ik besloot lachend nog een keertje om te draaien in mijn warme bedje.
Toch was ik van plan om iets eerder naar Utrecht te gaan zodat ik nog even langs kon gaan bij het filiaal op Hoogh Catharijne om te zien wat er over was van de kleine guerilla die vanochtend ongetwijfeld heeft plaatsgevonden. Ik las op Twitter dat de H&M shop online helemaal onbereikbaar was. Ik was benieuwd en ging kijken.

"Op dit moment zijn we wegens technisch onderhoud en updates tijdelijk niet geopend. Wij zijn rond 9:45 uur weer open."

Wow, dan moet het wel heel erg zijn, dacht ik nog. Toen ik even later nog eens keek opende de webshop zoals normaal. Ik klikte op de Lanvin pagina en verwachtte een hoop Sold Out meldingen. Niets was minder waar, alles was er nog! En daar ging het mis. Ik kreeg een waas voor mijn ogen, mijn temperatuur steeg en de muis trilde in mijn handen. MOET...IETS...KOPEN... Ik bleef me voorhouden dat ik niets de moeite waard vond en alles te duur. Maar er ging een lipstick in mijn virtuele mandje. En toen nog eentje... Een het T-shirt wat ik vanochtend bij Styleguide zag (en toch wel leuk vond). Toch wist ik in die waas nog rationeel te denken en durfde ik het nog aan om op Google te zoeken naar kortingscoupons. Ik vond er eentje van tien euro, probeerde hem in te voeren en had succes! Voor ik het wist was de bestelling afgerond en was ik de eigenaar van een Lanvin for H&M T-shirt (29,95) en twee Lanvin for H&M lipsticks (9,95).
Met de kortingscode voor 10 euro, (code: 7848) kostte deze drie producten me dus net geen 45 euro. Netjes toch?
 
Normaal gesproken haat ik de H&M online shop door de tergend langzame bezorging (heb eens een maand op een pakje moeten wachten), maar dit keer kan het me even niets meer schelen! Al hoop ik natuurlijk dat het snel bezorgd gaat worden. En dat het shirt de goede maat is. En de lipsticks mooi. Ach, als de lipsticks me tegenvallen heb ik altijd nog iets voor een winactie ;)

Wat vonden jullie van de Lanvin for H&M collectie? Heb je zelf voor de winkel gestaan vanmorgen? Is het je gelukt op de online shop te bestellen? Tell me!

EDIT: Inmiddels heb ik op internet gelezen dat de T-shirts van de collectie erg groot vallen. En ik had natuurlijk weer een maat groter gepakt omdat ik bang was dat hij te klein zou zijn. Nu heb ik spijt dat ik niet twee maten heb gepakt! Ook is de webshop nu wel erg snel met het in behandeling nemen van de bestelling!