Tuesday, November 9, 2010

Duoreview: Elizabeth Arden 8 Hour Cream.

We hebben weer een duo review voor jullie! Een aantal maanden geleden waren de setjes 8 Hour Cream in de aanbieding, dat vonden we een mooie gelegenheid om dit legendarische goedje eens te testen.
We hebben allebei hetzelfde setje getest, met een Intensive Moisturizing Hand Treatment, een Intensive Moisturizing Body Treatment en een Skin Protectant (de originele 8 Hour Cream).

HeavenlyCinnamon

Elizabeth Arden 8 Hour Cream Intensive Body Treatment
Een lekkere dikke body lotion met een uitgesproken en hele herkenbare geur. Voor mij overheerst voor citroengras in de geur. Kruidig, medicinaal zijn woorden waar ik aan moet denken als ik deze geur moet omschrijven. Ik vind het een heerlijke lotion als ik me 's ochtends insmeer. Hij trekt snel in en de geur van citroengras frist me echt op. Dit was wel echt een kleine tube voor een body lotion, maar wel weer een perfect formaat om het te kunnen testen. Je zit niet meteen met een flacon van 500 ml. die je niet lekker vindt ruiken. Hij trekt snel in, maar je vraagt je daarna eigenlijk af of hij wel werkt, omdat hij je niet met een zacht verzorgd huidje achterlaat.

Intensive Moisturizing Hand Treatment
Minder sterke geur dan de body treatment. Toen ik de creme voor het eerst op mijn handen deed schrok ik een beetje. Wat een dikke handcreme! Dat trekt nooit goed in dacht ik, maar uiteindelijk valt dat wel mee. Je handen voelen direct na het insmeren wel wat vettig aan, maar een glas water zal niet uit je handen glibberen. Hij heeft een hele fijne structuur, creamy. En hij is ook zeker lief voor je handen, maar of hij echt geschikt is tegen superguur en koud winterweer weet ik nog niet. Mijn handen voelen na een tijdje toch weer wat droog aan. Ik vind het wel een lekkere creme, maar dit is niet mijn nieuwe 'holy grail' hand creme.

Skin Protectant 
Laten we beginnen met de geur. Hij ruikt net zo sterk als de body treatment, maar minder fris. Je ruikt in plaats van dat hele frisse iets vaseline/zalf-achtigs. Over de werking kan ik eigenlijk niet heel erg veel zeggen, omdat ik hem voornamelijk als lippenbalsem heb gebruikt. Ik vind hem veel te vet om op mijn handen te gebruiken en ik heb nog niet echt wondjes gehad waar ik het op kon smeren. Dus of dit echt een magisch middel is? Daarover hou ik jullie op de hoogte. Als lippenbalsem vind ik hem wel heel erg lekker en je hebt echt ontzettend weinig nodig. De 8h producten zijn zeker niet goedkoop, de full size producten zijn zelfs behoorlijk duur. Maar als je ziet hoe weinig je eigenlijk nodig hebt, dan valt die prijs eigenlijk ook wel mee. Alleen even duur in aanschaf.


NeonRocks
 Laat ik mijn review beginnen met de originele Skin Protectant, het smeerseltje waar het allemaal mee begonnen is. Het heeft zijn naam te danken aan een wondje wat, na opsmeren van de zalf, binnen 8 uur genas. Dit heb ik zelf niet geprobeerd moet ik zeggen (had ik moeten doen!), maar ik gebruik hem niet zo heel vaak. De zalf/balsem/gel (substanties benoemen is niet mijn sterkste punt) is erg dik en stroperig. Het trekt daarom erg langzaam in. Het voelt wel erg verzorgend aan en daarom gebruik ik hem regelmatig als een lippenbalsem. Ook wil ik het wel eens op mijn nagelriemen smeren als ze er droog uitzien. Verder smeer ik het wel eens op wat schaafwondjes of droge plekken. Toch blijft de tube vrij vol.. Juist omdat het zo vettig en dik is, heb je maar een heel klein beetje nodig. Ik zou het niet direct tot 'wonderspul' willen bombarderen, omdat ik toch niet heel erg overtuigd ben van de heilzame werking. Heb ik het al over de geur gehad? Die is erg medicinaal, echt een geur uit duizenden. Lekker? Nee.
Elizabeth Arden 8 Hour Cream Skin Protectant.
De Body Treatment heeft dezelfde heerlijke (ahum!) geur. Dit is een witte, wat dunnere substantie. Ik had verwacht dat deze bodylotion heel voedend zou zijn, en even leek het erop. Het trok snel in, maar dat was het dan ook. Geen overdreven zachte huid, geen zichtbaar verschil. Niks, eigenlijk. Na een paar keer gebruiken is mijn mening eigenlijk hetzelfde. Voor mij doet dit niet zoveel, dit zal ik fullsize nooit kopen.
 Elizabeth Arden 8 Hour Cream Intensive Body Treatment
En als laatste hebben we dan de handcreme. Deze was eigenlijk direct favoriet. Ik en handcreme was tot nu toe eigenlijk nooit een geweldige combi. Negen van de tien keer was het veel te vet en trok het niet in, of de geur was niet te harden. Deze creme heeft dezelfde geur als zijn voorgangers, maar een geluk: deze trekt bij mij ongelofelijk snel in en heeft een fijne, romige substantie! Daarnaast voelden mijn handen echt gevoed en verzorgd. Heerlijk zacht, ook. Al moet ik die mening (ik wilde het echt tot wonderspul bombarderen) nu toch iets bijstellen. Inmiddels lijkt de creme zijn werk minder goed te doen. Het trekt nog steeds even snel in, al voelen mijn handen na een half uur alweer droog en trekkerig. Of het nu aan de creme ligt of de weersomstandigheden weet ik niet, maar ook hier ben ik dus (helaas) niet echt kapot van. De zoektocht naar de perfecte handcreme continues!
Elizabeth Arden 8 Hour Cream Intensive Hand Treatment

No comments: