Friday, October 29, 2010

Wedges: Yay or Nay?

Even een klein artikeltje over mode. Ook wel eens leuk voor de afwisseling toch? Ik wilde het namelijk even hebben over de sleehak. Een van de grote modetrends van dit najaar, net als de enkellaars. Combineer deze twee en je krijgt bovenstaande resultaten. Van strak leer tot suede met een schapenvachtje: alles kan. Lange tijd dacht ik dat dit soort schoenen alleen voorbehouden waren aan fashion victims, aangezien zij als geen ander weten hoe je dit schoeisel moet combineren met de rest van je garderobe. Sowieso ben ik een ramp in combineren, maar met deze schoenen stond ik toch een beetje voor een raadsel. Hoe combineer je dat nu? Een gewone recht-toe-recht-aan spijkerbroek (ja, die zijn sowieso uit, maar ik draag ze nog) op zo'n kek enkel-sleehakje doen, dat staat voor geen meter, zeker niet als je gaat zitten en de pijpen van de broek nog een stukje omhoog gaan en er dus een stukje kuit ontbloot wordt. Een skinny dan? Dat kan, maar wat nu als de enkellaars niet mooi aansluit bij je enkels en een stukje open blijft staan bij de schacht? Not a pretty sight. Onder een jurkje, met een panty of legging? Wederom zeg ik: alleen voorbehouden aan de fashion victims onder ons.

Lange tijd vond ik ze (mede om die reden) niet echt mooi. En die sleehak, die was toch eigenlijk ook wel een beetje lomp. Maar sinds ik het paar linksonder op de afbeelding (van H&M) op de online shop voorbij zag komen, was het liefde op het eerste gezicht. Nu alleen nog bedenken hoe ik ze zal combineren...

Wat vinden jullie van de sleehak-enkellaars, yay of nay? En hoe zouden jullie deze schoenen combineren?