Sunday, September 5, 2010

Review: Philosophy Purity Made Simple.

Toen ik een jaar of twee geleden voor het eerst over het merk Philosophy hoorde, was ik meteen verkocht. De verpakkingen blinken uit in eenvoud en de producten klinken geweldig. Toen ik het merk tegen kwam in de Bijenkorf (Skins Cosmetics counter) was ik dan ook door het dolle heen. Maar ik kocht niets. Want het is allemaal zo duur! Toen ik pas op de website CDWow rondkeek kwam ik ineens het tabblad "Cosmetica" tegen. Tussen de cd's en dvd's en boeken ja. Opmerkelijk. Ik had nog nooit iets bij de shop gekocht maar het fijne is dat ze geen verzendkosten berekenen.

Bij de Cosmetica sectie zag ik ook producten van Philosophy staan, waaronder de befaamde "Purity Made Simple Cleanser". Ik besloot een bestelling te plaatsen. Voor 10 euro kon ik niet heel erg de mist in gaan leek mij. Gelukkig kwam het pakje na anderhalve week net verpakt thuis. De webshop is in ieder geval goedgekeurd!

Dan nu over naar de cleanser zelf. Wat zegt Philosophy er zelf over?
Our award-winning daily facial skin cleanser is formulated to gently cleanse, tone and melt away all face and eye makeup in one simple step, while lightly hydrating the skin.

The Price: 9,99 voor 90 ml (op CD Wow)
The Looks: Een klein plastic flesje met filosofische tekst en witte inhoud. De cleanser zelf is een kruising tussen een melk en een gel.
The Smell: Een beetje apart. Ik lees op internet veel dat mensen het een 'medicinale' geur vinden, maar zelf zou ik het eerder wat 'kruidig' noemen. De geur is niet heel sterk en ik vind hem niet vervelend. Toch is het niet heel aangenaam.
The Good: De cleanser zorgt voor een verzorgd en schoon gevoel. Ook is mijn huid heel zacht na gebruik.
The Bad: Heb ik eigenlijk nog niet kunnen ontdekken. De geur is een klein minpuntje maar de werking is verder prima. Het enige 'vreemde' is dat de cleanser niet schuimt. Meestal krijg ik door het schuim echt het idee dat het goed schoon wordt, dit blijft een beetje vettig op je huid liggen tot je het afspoelt.
The Verdict: Een prima cleanser. Voor ik mijn bestelling plaatste besloot ik nog een paar reviews op te zoeken. De meningen lopen enorm uiteen. De een zweert erbij en vind het de beste cleanser ooit, de ander noemt het rotspul en krijgt er een allergische reactie op en breakouts. Ikzelf gebruik deze cleanser nu zo'n maand bijna iedere dag en zie geen verschil. Ik heb nu wel zo nu en dan een puistje, maar ik ben sinds kort ook begonnen met een andere dag en nachtcreme, dus dat zegt niet zoveel. Ik vind het een erg fijn product.
Zeker in vergelijking met de andere cleansers die ik gebruik. Zo hebben we de Black African Soap die heel aggressief is en mijn huid uitdroogt, en de Angels On Bare Skin van Lush, die lastig is in gebruik. Een welkome aanvulling dus!

1 comment:

  1. Pas op met schuimende cleansers. Wat een cleanser laat schuimen is vaak toegevoegde SLS (sodium lauryl sulfate) wat nogal een aggressieve reiniger is. Kan je huid nogal uitdrogen. Hoe minder schuim, hoe beter eigenlijk voor je huid ;)

    Toevallig stond ik vanmiddag nog met deze cleanser in mijn handen maar heb hem toch laten staan omdat ik het geurtje net iets te heftig vond. Zag wel op veel plekken verder hele goede recenties.

    ReplyDelete