Sunday, August 15, 2010

Review: ELF Mineral Booster.

Een tijdje geleden (in juni! *schaam*) liet ik een ELF haul zien. Toen ik jullie vroeg naar welke producten jullie benieuwd naar waren, werd de kabuki kwast genoemd en ook de Mineral Booster. Omdat ik deze producten samen gebruik zal ik ze samen reviewen.
 

De kabuki komt uit de Studio Line van ELF en kost 5,00 op de Belgische website. Ik heb nog nooit een kabuki gehad omdat ik geen minerale producten of losse poeders gebruikte. Maar toen ik van plan was een finishing powder te kopen besloot ik er meteen eentje te bestellen. En wat is hij heerlijk zacht! Echt ongelofelijk. De kwast heeft een 'gradient' patroon. Onder zijn de haren wit, boven zwart. Dat is heel handig, want zeker met lichtgekleurde poeders kun je zo goed zien hoeveel je 'opneemt'. De kabuki heeft een ronde top en is heel dik en vol. Ik heb in de twee maanden dat ik hem nu (bijna dagelijks) gebruik, nog geen uitvallende haren opgemerkt.
Ik moet eerlijk toegeven (wederom: *schaam*) dat ik hem nog niet heb gewassen en dus niet kan zeggen of hij daardoor minder zacht is geworden. Ik zal jullie dus op de hoogte houden als hij na het wassen ineens van ellende uit elkaar valt ;)  Hoe dan ook, ik vind deze kabuki erg fijn voor zijn prijs. Hij zo'n 6 cm hoog, dus een lekker maatje om eventueel mee te nemen. Ik vind het een aanrader!
De Mineral Booster kocht ik bij gebrek aan HD Powder op de ELF.be site. Het leek me een vergelijkbaar product. De website zegt er het volgende over:

Krijg de ultieme, transparante finishing touch! Onze mineraalbooster wordt volledig door de huid opgenomen en verrijkt haar met vitamine A, B en E. Uw huid wordt gezonder en zichtbaar zijdezacht. Transparant en ideaal voor alle huidtypes. De mineraalbooster absorbeert voorzichtig olie en beperkt rimpels, fijne lijntjes en poriën voor een mooie, gelijkmatige finish. Kan afzonderlijk worden gedragen of in combinatie met onze mineraalconcealer en foundation voor een langere houdbaarheid en een professionele, indrukwekkende matte look de hele dag door. 

Een transparante finishing touch, dat is wat ik zocht. Toen ik de verpakking voor het eerst opende kwam er fijngemalen poeder door het zeefje naar boven. Het was makkelijk te doseren, maar al snel veranderde dat. Vraag me niet hoe of waarom, maar inmiddels kleeft het poeder aan elkaar. Het is niet zo dat het brokkelig is geworden, maar als ik het potje een keer omdraai en aftik, zit er een dikke 'plak' poeder aan het deksel. En dat is super vervelend. Dat kun je eigenlijk niet wegwerken, en dus verdwijnt het in de kwast, waardoor ik meer poeder opsmeer dan ik eigenlijk wil. Ik weet nog niet hoe ik dit het beste op kan lossen. Over de werking kan ik kort zijn. Dat de huid 'gezonder' wordt is echt belachelijk. Maar het zorgt er wel voor dat mijn huid er gelijkmatig uitziet en het helpt ook (verwacht geen wonderen) om mijn huid matter te houden. Ik vind het een waardevolle aanvulling op mijn make-up. De mineraalbooster kost 5 euro voor 5 gram product.
Zie hier het 'plakkerige' waar ik het eerder over had. De poeder hoopt op in het dekseltje en ik heb geen idee hoe ik dat overtollige poeder kwijt moet raken. Op het dekseltje tikken werkt namelijk niet ;)
Voor gebruik keer ik het potje een keertje om. Ik schroef de deksel los en draai met mijn kabuki rond in het dekseltje om de poeder er in te 'werken'. Als iemand een tip heeft hoe dit handiger kan, graag! ;)

Dit is een (vrij overdreven) swatch van het poeder op mijn hand. Zoals je ziet erg wit en chalky. Maar als je het met een kabuki in de huid werkt zie je daar gelukkig niets meer van.

6 comments:

  1. Mooie kabuki! Die brokken in het poeder, da's wat minder...

    ReplyDelete
  2. Kabuki ziet er fijn uit, maar dat poeder is niet zo handig! Ik kan niet werken met zo'n losse poeders, heel m'n bureau ligt vol dan ;-)

    ReplyDelete
  3. Oh, die brush zou ik ook wel willen!!!

    ReplyDelete
  4. Ik ben verbaasd hoe vol en dik die Kabuki is! Had ik totaal niet verwacht haha. Misschien toch maar eens aanschaffen, want ik vind de SIGMA SS182 steeds minder fijn worden :(

    ReplyDelete
  5. De kabuki ziet er mooi uit!

    ReplyDelete