Wednesday, July 28, 2010

Review: Freeman Avocado & Oatmeal Clay Mask.

Een hele mond vol, de naam van dit masker. Het merk Freeman is, zoals waarschijnlijk te zien aan de verpakking, een Amerikaans merk. Ik zocht al een tijdje naar een lekker makkelijk 'tussendoor' maskertje. Het liefst iets in een tube, want dat zelf maken vind ik niets.
Wat is de belofte?
"Purges pores, firms and smoothes skin. This rich clay mask, with added oatmeal and Vitamin E, draws out excess oils and dirt, purging clogged pores, leaving your skin clean and soft."

The Price: 4,99 voor een tube van 150 ml. Gekocht bij De Tuinen.
The Looks: De tube vind ik er erg Amerikaans uitzien. Anders dan anders, en lekker hygienisch. Het masker zelf is lichtgroen (bijna mint) en heeft een gladde substantie.
How To Use: Smeer het masker op je gezicht en hals. Laat het gebied rond je ogen vrij. Laat het indrogen en hard worden, spoel het daarna af met warm water.
The Smell: Lekker! Duidelijk avocado, met iets zoets erdoorheen. Dat is waarschijnlijk de havermout?
The Good: Het masker is lekker simpel in gebruik en ruikt lekker. Ook voelt je huid lekker schoon na gebruikt.
The Bad: Het doet wat het moet doen, maar verwacht geen wonderen. Het masker voedt de huid niet (het blijft een kleimasker), en na het afspoelen is mijn huid een pietsje trekkerig. Maar met een likje creme is dat zo weer opgelost.
The Verdict: Prima als 'tussendoor' masker lijkt me. Lekker degelijk, maar ik ben tevreden.

2 comments:

  1. Die ga ik een keer halen als ik langs de tuinen kom! Klinkt goed en voor de prijs hoef ik het zeker niet te laten ;)

    ReplyDelete
  2. Ben benieuwd of ze deze ook in Belgiƫ hebben!

    ReplyDelete