Tuesday, May 4, 2010

WoM # 1.

Na het testen van wat nieuwe spullen bedacht ik me ineens hoe ik jullie, lezers van onze blog, kon waarschuwen voor slechte producten. Daarom heb ik deze nieuwe categorie in het leven geroepen: WoM, oftewel: Waste Of Money. Er kunnen oude of nieuwe producten in voorkomen, maar als je een product in deze categorie ziet staan, weet dan dat het foute boel is. Natuurlijk staat het je vrij het product alsnog te kopen, maar bedenk wel dat we je gewaarschuwd hebben! Iedere euro is er een!

Het eerste product dat in deze categorie valt, is ook meteen de reden geweest om de categorie te bedenken.
Het is het Gosh oogschaduw quad in de kleur Driftwood. Ik besloot deze te kopen tijdens de 50% korting actie van het Kruidvat. De adviesprijs voor dit product is 9,99. Per oogschaduw betaal je dus 2,50. Niet duur, maar ook niet heel goedkoop.
De kleuren zien er prima uit. Geen overdreven shimmer, heel draagbaar, een mooie highlighter... Kortom, het belooft een heel handig palette te zijn voor op reis of om een neutrale look mee te creeren.
Vol verwachting begon ik dan ook wat kleuren op mijn ooglid aan te brengen. Helaas liet de pigmentatie wat te wensen over...Ik had de lichte kleur rechtsboven over mijn hele ooglid aangebracht, en ik wilde een van de donkere kleuren aanbrengen in mijn crease. Ik kon blijven smeren wat ik wilde, ik kreeg niets te zien.Uit pure frustratie heb ik mijn 88 shimmer palette er maar bij gepakt.
Ik probeerde swatches te maken, maar dat was nog geen makkelijke klus. Bovenstaande swatches heb ik gemaakt na wel vijf of zes keer over de oogschaduw te wrijven. De witte kleur valt compleet weg, en ook de anderen zijn niet om over een huis te schrijven.

Kortom: Zoek je een mooi oogschaduw palette? Laat de quads van Gosh vooral staan! Voor tien euro zijn er veel betere palettes op de markt. Wat te denken van een NYX Runway Palette bijvoorbeeld? Die is zelfs goedkoper en veel beter gepigmenteerd. Daarbij bevatten die ook nog eens meer kleurtjes!

10 comments:

  1. Leuke categorie zeg :) Wel handig want zo zie je gelijk dat het eigenlijk een heel slecht product is. Die oogschaduw's van Gosh koop ik gewoon niet meer, die zijn altijd van slechte kwaliteit.

    ReplyDelete
  2. wat slecht zeg! goed dat je het even onder de aandacht brengt, ik heb altijd gedacht dat ik een keer een Gosh quad moest aanschaffen maar ik denk dat ik het voorlopig lekker bij mijn 88 palette hou die waarschijnlijk vandaag binnen komt!

    ReplyDelete
  3. Prinses PrikbordjeMay 4, 2010 at 9:33 AM

    Superleuke nieuwe categorie. Ik ben zelf ook erg ontevreden over de GOSH oogschaduw palettes. Andere GOSH dingen vind ik wel goed hoor.

    ReplyDelete
  4. @ Annelieke
    Nee, voor mij ook geen Gosh oogschaduw meer...

    @ Kim
    Het 88 palette is absoluut veel beter gepigmenteerd! Daar zul je zeker lang plezier van hebben ;)

    @ Prinses Prikbordje
    Thanks! Ik had veel meer verwacht van Gosh, ik ben namelijk wel heel blij met de Soft'n Shine lipbalms!

    ReplyDelete
  5. Leuk onderwerp, ik doe ook weleens een beauty miskoop en wat moet je er dan mee..??

    ReplyDelete
  6. Leuke rubriek, erg handig ook!
    Nee, die GOSH dingen zijn echt niet gepigmenteerd! En de effectpowders zijn zoveel fijner! :D

    ReplyDelete
  7. ja ik vind de vaste es van gosh ook niet veel soeps, ik heb er wel een met blauw en paars waar nog wat kleur vanaf komt, en af en toe zie ik een voorbij komen op een blog die er ook wel goed uitziet, maar je kan er idd beter niet op gokken! gelukkig is hun ander spul wel goed ^^

    ReplyDelete
  8. Ik heb ook zo'n quad van GOSH!! Ahhh supermooie kleuren maar een hel om ze een beetje fatsoenlijk op je oog te krijgen!! Zelfs foilen helpt nauwelijks! Grrr.. En de single e/s... sommige zijn prima, maar van andere komt gewoon GEEN kleur af.

    ReplyDelete
  9. Oei dan heb ik toch geluk, ik heb maar 1 oogschaduwpalletje van Gosh en dat is een trio en die is super gepigmenteerd! ik maak er mijn opvallende looks mee voor bij het uitgaan zelfs

    ReplyDelete
  10. Toffe categorie! Spijtig dat het zo weinig pigment bevat. Dankje voor de waarschuwing ;)

    ReplyDelete