Friday, May 21, 2010

No-Buy Fail.

Goed, ik moet dit toch even met jullie delen. Of is het meer een bekentenis?
Nu las ik al op de blog van Wickedskakid dat ze haar no-buy had verbroken om een MAC oogschaduw te kopen. Ik heb iets soortgelijks gedaan. Riep ik ongeveer een maand geleden nog dat ik niet doodging als ik eens een LE miste, ik piepte wel anders toen ik het display van "Les Pop Up de Chanel" zag staan in de Sephora (eigenlijk had iemand me daar weg moeten sleuren. Danger Zone!)
Natuurlijk waren de lakjes al geplunderd, en daar was ik blij om. Geen verleidingen in ieder geval. Maar schijn bedriegt. Ik probeerde nog wat lippenstift uit en prompt werd ik verliefd op Genial. Nadat een verkoopster hem bij me had opgebracht en met ernstige stem verkondigde dat ze er nog maar eentje had begon mijn geweten te knagen. "Je bent op een no-buy het gaat net zo goed!" -Maar, dit is een geweldige kleur, en er is er nog maar 1! "Er zijn heus nog wel andere lipsticks op de wereld. Maak nou eerst eens op wat je hebt liggen thuis." - Ja maar, er staat al lang een Chanel lipstick op mijn wishlist, en dit moet ik gewoon hebben!  "Doe niet zo gek. Je kunt het! Resist!"
De mensen die ons volgen op twitter weten al hoe dit af is gelopen...
Na zo'n tien minuten met mezelf in beraad te zijn geweest besloot ik dat ik voor deze lipstick een uitzondering mocht maken. Dit zou dan mijn enige aankoop deze maand zijn, sprak ik mezelf nog bemoedigend toe.

Je raadt het al: dat ging mis. Ik ben inmiddels al bijna een jaar bezig aan een rijbewijs. Een tijdje terug heb ik besloten dat het maar eens klaar moest zijn. Ik had een theorie-examen gekocht en een praktijk examen laten vastleggen. Nu was afgelopen week het theorie-examen. Ik had eigenlijk helemaal niet goed geleerd en was er dan ook van overtuigd dat ik het niet zou halen. Tot mijn grote schrik had ik maar 4 fout! Dus ik vond dat ik mezelf wel op iets kleins kon trakteren.
Dat werden deze twee Catrice lakjes. Ik zag voor het eerst nog een eenzaam Sold Out Forever lakje staan en besloot hem mee te nemen. Dat ik al twee mintgroene lakjes had deed er even niet toe. Ook zag ik Lost In Mud staan en omdat ik in zo'n blije bui was heb ik die ook meteen meegegrist.
Wat ik niet wist, was dat ik bij thuiskomst nog een cadeautje zou krijgen. Mijn zusje had een paar leuke nieuwe Essence nagelspulletjes gekocht voor me, zo lief! Een Essence glitter/flake topcoat, een doorzichtige lak die je op verschillende manieren kunt gebruiken (basecoat, topcoat, color booster) en een nail art pen. Die laatste ziet er echt uit als een fineliner en werkt heel simpel! Veel beter dan die nail art liners volgens mij.
En ja, toen was het hek van de dam. Toen ik daarna nog loon binnenkreeg en een leuk extra'tje van de Belastingdienst besloot ik gisteren dan ook niet langer te twijfelen bij het make-up schap van de Hema.
Er stonden allerlei wenkbrauwproducten, waaronder dit potlood met borsteltje. Zoals jullie misschien weten staat er precies zo'n wenkbrauwpotlood van Benefit op mijn wishlist. Maar voor 1,75 vond ik dat ik deze wel een kans kon geven. Er was een nagellak collectie met 'neon' lakjes, maar dat trekt me nooit zo. Ik hou wel van 'knal', maar neon hoeft niet. Ineens zag ik nog drie andere nieuwe kleuren staan. Waaronder een mintgroen, maar daar was ik echt even klaar mee. Paars en blauw it is. De lakjes zijn trouwens 2,50 per stuk en zeker de moeite waard!

Swatches en reviews zullen natuurlijk nog volgen!

6 comments:

  1. Wow die Chanel lipstick ziet er prachtig uit! Ben benieuwd naar de swatch! Denk dat ik maar beter niet naar de Sephora kan gana haha anders kan ik me denk ik niet inhouden om em ook te gaan halen

    ReplyDelete
  2. Echt heel leuk geschreven!
    en die Chanel lippenstift ziet er ongelooflijk mooi uit! ;D

    ReplyDelete
  3. Chanel lipstick is super!! Ik ken dat no-buy gedoe, ik kan mezelf er ook nooit aan houden, maar ik zou het toch dringend is moeten doen. :)

    ReplyDelete
  4. dat wenkbrauwpotlood van de hema is super! Daar heb ik sinds mijn 15e al eindeloos veel van versleten, ze blijven goed zitten en de kleuren zijn goed. Eerst droeg ik zwart, ik had heel donker haar, en nu ik mijn natuurlijke haarkleur weer terug heb draag ik donkerbruin en allebei waren bij mij een perfecte match.

    ReplyDelete
  5. Haha je hebt het wel heel leuk geschreven! Ik ben net zo'n sucker... No buy?? Maar aaaaaaah dalijk is t er niet meer!! Of ach 1tje kan toch geen kwaad?? En vervolgens zit mn mandje alweer half vol.
    Heel veel plezier met je spulletjes!!

    ReplyDelete
  6. wow die chanel lipstick is pretty!

    ReplyDelete