Sunday, May 9, 2010

Eerste indruk: ELF Eye Transformer.

Ik weet het, ik had jullie eigenlijk eerst de review van de Cream Eyeliner beloofd, maar ik wil hem eerst nog iets beter testen voor ik hem ga reviewen. Ik moet eerst maar eens oefenen op een mooi strak lijntje, al gaat het met sprongen vooruit ;)
Eerst dus deze Eye Transformer. Het leek me een interessant product, een palette dat iedere oogschaduw kan transformeren? Ik heb een combinatie gemaakt van een review/eerste indruk, omdat ik er nog niet veel mee gewerkt heb en dus nog geen volledige beoordeling kan geven.

Wat zegt ELF er zelf over?
Convert your shadows into brand new shades with these four opalescent shadows. Wear alone, under, over or in combination with your other makeup. The opal tones transform your dark color into a new shimmering hue.

The Price: 3,50 (GBP), het is een product uit de ELF Studio Line.
The Looks: Een solide zwart doosje met kijkvenstertje. Als je het doosje opent zit er een spiegeltje in en vier pastelkleurtjes oogschaduw. Ook zit er een klein kwastje bij, dat nog best goed werkt! Wat mij vooral opviel was dat het 'poeder' oogschaduw betreft. Ik had eigenlijk een soort van cream-basis verwacht waar je andere oogschaduw overheen kunt opbrengen. Al met al vind ik de verpakking er prima uitzien!
The Good: Het werkt en geeft een leuk effect. Ik heb hem nu over een matzwarte kleur aangebracht en de kleuren transformeren het zwart echt tot een nieuwe shimmery kleur. Alleen heb ik zo mijn bedenkingen of ik het ook met andere kleuren kan gebruiken.
The Bad: Het is zo'n product dat leuk is om mee te spelen, maar wat je snel weer vergeet en eigenlijk nooit pakt. Ik wist dit eigenlijk al toen ik het bestelde, maar de nieuwsgierigheid won het, en om de prijs hoef je het niet te laten. Maar toch, het is niet een product dat je dagelijks gaat gebruiken.
The Verdict: Het palette ziet er mooi uit en transformeert een matte zwarte oogschaduw tot een hele nieuwe shimmery kleur. Toch ben ik bang dat het product ergens onder in een la verdwijnt. Ook moet ik nog even uitvogelen of het ook te gebruiken is met andere kleuren.
De kleurtjes in het palette (vlnr) Groen, Oranje, Roze, Blauw.
Swatches zijn lastig te maken omdat de kleuren op zich heel pastel zijn.
Hoop dat het toch nog een beetje te zien is op deze foto. Zelfde volgorde als in het doosje.
En nu de (mislukte) swatches over een zwarte oogschaduw heen:
Hoop dat het effect een beetje doorkomt. Wederom is de volgorde hetzelfde als hierboven.
(Voor betere swatches klik hier.)

5 comments:

  1. leuk!je kunt ze natuurlijk ook gebruiken als gewone oogschaduw of over een andere gekleurde basis heen.

    ReplyDelete
  2. Ziet er goed uit! Heb net ook een bestelling geplaatst bij de Belgische webshop, ik ben benieuwd! Bij mn volgende aankoop doe ik alvast de Cream eyeliner !

    ReplyDelete
  3. ik overweeg ook om ze aan te kopen. misschien wacht ik nog een tot ik jouw ervaringen gelezen heb..

    ReplyDelete
  4. je zou de tutorials van Natalya (www.youtube.com/user/filthygorgeousmakeup) of elf (www.youtube.com/user/elfcosmeticsUK) kunnen kijken voor meer inspiratie!

    ReplyDelete
  5. Ziet er oh zo leuk uit. Allemaal andere effecten ook.

    ReplyDelete