Friday, May 14, 2010

Cupcakes!

Pretty! Ik had zin om het dit keer iets groter aan te pakken. Natuurlijk ben ik weer langs de cupcakewinkel geweest, maar toch heb ik de meeste ingredienten uit de supermarkt gehaald.
Ik liep de Tafel van 18 in Utrecht binnen zonder plan. Ik wilde in ieder geval iets met kleur proberen, en leuke versiersels. Ik wilde een roze toefje. Dus ik heb voedingskleurstof gekocht. Maar wat verder? Als je daar staat zou je alles wel mee willen nemen. Maar toch wilde ik ook nog even in de supermarkt snuffelen. Het scheelt toch wat in prijs... En de cupcakemix die ik de vorige keer heb gebruikt was toch niet helemaal ideaal. Dus dit keer was het gewoon weer Dr. Oetker. Goed, ik had kleurstof, ik had bakmix, wat Prinses Lillifee (ja, echt!) prinsessenversiering... Maar wat gooi ik door de cupcakes? Ik heb er wat geschaafde kokos doorheen gedaan en een lepel pindakaas met stukjes. Een beetje op de gok, want een echt recept had ik niet. Gelukkig was het niet te zoet en waren de smaken niet te overheersend. En dan moet het leukste natuurlijk nog komen: het versieren! De botercreme was gemaakt en er moest er nog kleurstof bij. Ik had gehoord dat je er maar een piepklein druppeltje van nodig had. Ik begon te spatelen en schrok me dood. Het leek wel neonroze! Gelukkig werd dat nog wel iets minder, maar wat een gaaf effect!
Nog even een paar foto's van het resultaat,want ik ben er stiekem best een beetje trots op...

Bakken jullie wel eens cupcakes?

15 comments:

  1. Wauw, ziet er super uit!
    Ik heb nog nooit cupcakes gebakken maar ik vind ze wel heel lekker!

    Moet ik ook maar eens proberen dan! ;D

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie cupcakes! Ik bak helemaal niks ;-(. Sins kort heb ik pas een oven, dus het is zeker tijd eens wat uit te proberen, maar ik denk dat ik eerst maar simpel ga beginnen met een cake. Deze cupcakes zien er haast te mooi uit om op te eten!

    ReplyDelete
  3. Waauw, supergoed! Het ziet er lekker uit!

    ReplyDelete
  4. nee, nog nooit gedaan, maar ik zou het heel graag willen leren. Zou je misschien eens een verhaaltje incl foto's of filmpje kunnen maken hoe dit moet! hahah ik ben hier niet zo goed in en kan alle hulp gebruiken!
    Het ziet er overheerlijk uit, ik ben vandaag jarig en had dit heel graag willen serveren maar misschien volgend jaar als ik weet hoe het moet haha

    ReplyDelete
  5. Cute!
    Hoe moet je die botercreme maken dan? Heb het al vaak opgezocht , alleen kan het niet vinden!
    Ik had laatst namelijk ook cupcakes gemaakt, en toen was het toefje helemaal mislukt, dus misschien kun jij me je geheim vertellen? :$

    ReplyDelete
  6. Ziet er lekker uit!
    Je kan deze cupcake die bovenste laten vervangen :P hoe heb jij eigenlijk die botercreme zo mooi erop gekregen?

    ReplyDelete
  7. ohh ziet er lekker uit!! :-)

    ReplyDelete
  8. Haaa cupcakes. Ik maak de mijne met suikerglazuur, maar versieren is toch het leukst.

    ReplyDelete
  9. Wauw!! Ze zien er echt fantastisch uit!

    ReplyDelete
  10. Ik denk dat ze een spuitzak of zoiets dergelijks heeft gebruikt om de botercreme in een mooi toefje te krijgen/spuiten.

    ReplyDelete
  11. Yummie, zien er super lekker en heel mooi uit!!

    Petra x
    ♥sprinkles on a cupcake♥

    ReplyDelete
  12. Haha, bedankt voor de leuke reacties allemaal! :D
    Ik zal de volgende keer zeker een recept posten, of misschien wel een filmpje ;)

    ReplyDelete
  13. Wauw echt super mooi! Ik maak er ook wel af en toe, maar die zijn niet zo mooi als de jouwe :D Hoe maak je dat roze spul? :D

    ReplyDelete