Tuesday, April 27, 2010

Review: TSG Lip Scrub

Sinds Lush haar suikerscrubs voor de lippen heeft geintroduceerd, is er een grote discussie gaande op internet. Zoveel geld voor een potje suiker? Ik ontdekte dat ik ook nog een potje had liggen van The Secret Garden. Tijd voor een review.

The Price: 3,95
The Looks: Een klein rond potje van Sephora (duidelijk te zien onder het etiket) met gelige suiker inhoud. Ik heb hem 31 augustus vorig jaar gekocht, en volgens mij is inmiddels de verpakking aangepast. Om lekken te voorkomen zat er om dit potje veel plakkende krimpfolie. Nog steeds zit er een plakrand op en de korreltjes suiker gaan tussen het schroefdraad van het potje zitten. Allesbehalve ideale verpakking dus. Maar ik heb sindsdien niet meer op de site van The Secret Garden gekeken dus het kan goed zijn dat je er nu andere verpakkingen tegen komt.
The Smell: De geuromschrijving van deze lipscrub was "Cinnamon Buns". Klinkt veelbelovend. De geur beschreef ik vorig jaar nog als heerlijk. Ik moet daar op terug komen. Bij het gebruik is de geur veel te zoet en veel te sterk. En natuurlijk zal de geur er niet beter op worden naarmate je het potje langer laat staan, maar bij het eerste gebruik stond de geur me al niet aan.
The Good: De suikerkorreltjes geven een zachte scrub op je lippen. Niet scherp, niet te hard. Precies goed voor die tere huid. Ook de olie die erdoorheen zit geef een aangenaam gevoel.
The Bad: De verpakking, de geur... En eigenlijk werkt het nog niet eens zo heel goed. Ik heb ergens gelezen dat je per lip 30 seconden moet scrubben. Na dat braaf gedaan te hebben zitten er nog steeds velletjes. Je kunt dan blijven scrubben wat je wilt, maar even zachtjes wrijven met een tandenborstel werkt beter en sneller.
The Verdict: Op zich leuk om een keertje te proberen, maar ik zal geen lipscrub meer kopen. Ik vind het een beetje een onnodig product. Daarbij is het makkelijk zelf te maken, en anders hebben we altijd nog een tandenborstel om de ergste velletjes te verwijderen.

2 comments:

  1. Ik heb een week of 2 geleden zelf een lipscrub gemaakt. Met suiker, olijfolie en vaseline bij elkaar gedaan en toen gemengd. Als ik zo naar de foto's kijk dan ziet het er echt precies hetzelfde uit :p
    Ik maak m dus wel zelf :)

    ReplyDelete
  2. Ik denk dat ik hem voortaan ook eens zelf ga maken... proberen!

    ReplyDelete