Monday, April 12, 2010

Review: John Frieda Root Awakening Shampoo.

Wat belooft het: Strength infusing shampoo met eucalyptus. Activerende shampoo voor glanzend en sterk haar van haarwortel tot punt.
The Price: 8,99
The Looks: Een mooie, strak vormgegeven tube met reliefprint van bladeren. De groene kleur geeft meteen een 'frisse' uitstraling.
The Smell: Eucalyptus, een lekkere frisse en natuurlijk ruikende geur.
The Good: De shampoo maakt mijn haar goed schoon en maakt het veerkrachtiger. Ik merk het al zodra ik na het wassen een kam door mijn haar haal. Mijn haar is dan echt "bouncy". Dat heb ik na het gebruik van een shampoo nog nooit eerder meegemaakt.
The Bad: De shampoo opent tijdens het wassen de haarschubben en dus krijg je zo'n stroef en stug gevoel. Dat vind ik persoonlijk heel vervelend, het voelt niet lekker. Verder kan ik eigenlijk niet beoordelen of mijn haar er echt gezonder door wordt. 
The Verdict: Al met al vind ik dit een fijne shampoo. Misschien wat aan de dure kant, maar door de tube is hij heel zuinig in gebruik. Toch zou ik hem alleen opnieuw kopen als hij in de aanbieding is. En misschien is deze shampoo wel fijner als hij gebruikt wordt in combinatie met de conditioner.

(Nu te koop bij Etos met 3 euro korting!)

3 comments:

  1. Ik twijfel al tijden of ik deze shampoo wil proberen of niet :P Ben zo bang dat ie m'n hoofdhuid te veel uitdroogt.

    Bleef dat "bouncy" gevoel lang? Of zakte het volume snel af?

    ReplyDelete
  2. @ Suzy
    Ja, mijn haar blijft lang veerkrachtig en 'bouncy', maar nu heb ik ook vrij kort haar. Dus ik weet niet of het met langer en zwaarder haar hetzelfde effect heeft. Er is trouwens ook een variant voor droog haar, dus die is waarschijnlijk iets voedender. Misschien moet je die eens proberen? :D

    xx

    ReplyDelete
  3. Tja, ik ben wel benieuwd. Maar toch, als het voor jou redelijk werkt met kort haar. Ik heb lang haar, dus ben bang dat het niet werkt voor mijn haar!

    ReplyDelete