Monday, April 26, 2010

No-Buy.

Eens moet ik er aan geloven... En ik vind de maand mei wel een mooi moment om even stoppen met kopen, kopen, kopen. Want dat heb ik gedaan afgelopen maand, niet normaal! Ik besloot er net als Wickedskakid wat dingen bij te halen en op de foto te zetten. En dan schrik ik best een beetje.
Laten we beginnen met alle nagellak van deze maand:
In totaal 8 stuks. Vier besteld bij CherryCulture, twee gekocht tijdens de 50% actie van het Kruidvat (Gosh Ocean en Catrice Blue's Brother) en Nfu Oh 038 en Catrice I Scream Peach 'los' gekocht. Als ik komende maand geen nagellak koop (misschien op een topcoat na) kan ik die tijd goed gebruiken om al deze lakjes eens te dragen en leuke combinaties te maken. Daarbij heb ik er nog een paar staan die nog nooit gebruikt zijn!
Allemaal Nail-Art spulletjes van Essence, gekocht bij de 50% actie van het Kruidvat. Eerst maar eens wat dingetjes mee proberen, hier heb ik voorlopig genoeg van liggen om eens lekker mee te prutsen.
(Excuses voor de vervelende lichtval)
De drie (!) Soft'n Shines van Gosh, een oogschaduwquad, en een Pure Cover Mineral Concealer van Maybelline gekocht bij de 50% actie. Twee losse NYX oogschaduws en een NYX Cream Blush  van CherryCulture. Op zich vond ik dat ik me nog wel had ingehouden wat betreft bestellingen en los kopen. Maar bij elkaar is het echt veel. En dan natuurlijk de ELF bestelling, die zou je bijna vergeten. Het duurde even maar dan heb je ook wat: allemaal leuke spulletjes van de Studio Line. Tijd om te testen!

En als laatste natuurlijk mijn Sigma kwasten.Goed, dat is een eenmalige uitgave, maar toch een vrij grote. Opgeteld bij het bovenstaande kwam ik op een bizar bedrag uit. Ik schaam me er echt een beetje voor. Dit kan ik niet aan mezelf verkopen, en dus moet ik een maandje 'beautyvasten'. Want ik heb alleen een zaterdagbaantje en dat is echt geen vetpot. Eerst maar eens leren werken met de spullen die ik heb!

De komende maand wil ik vooral nuttige dingen kopen. Zo heb ik vrij weinig zomerkleding en moet er dus iets nieuws komen. Ook ben ik dringend toe aan een nieuwe zonnebril. Ik draag nog steeds een drie jaar oude plastic zonnebril van de H&M, maar hij zakt van ellende van mijn neus. Nu wil ik graag een iets duurdere aanschaffen. Die goed zit en goede UV bescherming heeft. En waar ik meerdere jaren mee kan doen. Nouja, dat soort dingen dus. Hebben jullie wel eens een no-buy in moeten stellen?

9 comments:

  1. Oh ik heb mezelf ook een maandje een No-Buy opgelegd (behalve op LE dingen en op MAC).
    Ik heb op dit moment ook meer aan nieuwe zomerkleding en heb zo veel make up en spullen liggen dat ik eigenlijk de rest van mijn leven wel een No Buy in kan stellen ;)
    Maar ik vind het erg goed van je en ben benieuwd of het allemaal lukt ;)

    ReplyDelete
  2. Ja, ik ben erg streng met mezelf dus mijn no
    buy begint met echt kleine bedragen. Dus ik laat mezelf niet toe meer dan 10 euro te besteden , dan voel ik me schuldig zelf als ik 1 euro besteed voel ik me schuldig. Dus bij me is altijd dat no buy , vooral als ik 100% weet dat ik wat ever ik had aangeschaft niet constant gaat gebruiken.

    eeen goed buy is wanner je iets kocht en je gebruikt het vaak dan geniet je ervan als die blijf liggen is echt een bad Chooise

    Dus wat je heb gekocht in je maak echt gebruik van
    is geen slechte buy. Maar maak een lijst
    van dingen die je echt weet da je gebruikt anders
    maak een Ruil actie zoals ik eerder had voorgesteld
    bij mail dan haal je alles weg die niet bij je staat
    voor dingen die je weet dat je gaat echt
    gebruiken

    ReplyDelete
  3. Ik wou ook graag een bestelling plaatsen bij ELF, maar omdat de prijzen ZO laag zijn (1 euro of 3,5 euro) vroeg ik me af of jullie al ervaring hebben met de ELF producten en of ze goed zijn qua kwaliteit (de gewone 1 euro reeks ?) of of je eerder de 'duurdere' reeks aanraadt van 3,50 ?

    ReplyDelete
  4. ik heb gewoon geen karakter voor een no-buy :P ik probeer mezelf nu een beetje aan mn opgezette wishlist te houden, dat ik niet teveel random dingen koop.. we'll see :')
    maar: de positieve kant van het verhaal: je hebt wel vet leuke dingen geshopt hé haha ^^

    ReplyDelete
  5. @ Selina
    Ik wilde eerst ook een uitzondering maken voor LE's en MAC, maar ik bedacht me dat de wereld heus door blijft draaien als je een keertje een Limited Edition mist ;)

    @latanie.
    Ikzelf heb nog geen ervaring met ELF, dit was mijn eerste echte bestelling. Des te jammer dus dat hij zoek is! :( HeavenlyCinnamon heeft wat spulletjes van ELF, ik zal haar eens vragen wat ze ervan vindt.

    @prettybudget
    Ben ook heel blij met al mijn spulletjes hoor, begrijp me vooral niet verkeerd! Maar ik moet nu even de tijd nemen om ervan te gaan genieten in plaats van ze op te bergen en nog meer nieuws te kopen... :$

    ReplyDelete
  6. ja haha, soms heb je er idd geen tijd meer voor, telkens op jacht naar wat nieuws :P ik durf zelf niet te kijken hoeveel nagellak ik nog NOOIT op had :$

    ReplyDelete
  7. Hier nu ook een no-buy. Maar op alles, niet alleen beauty. Ik koop te veel van alles, onzin spullen als tijdschriften, maar ook ijsjes en make-up. Kleding betaalt mijn moeder *lucky*. Nu ga ik sparen voor concerten waar ik binnekort heen wil, dat kost me al handen vol geld. Ook krijg ik voor mijn verjaardag een nieuw mobieltje waarvoor ik moet bijbetalen. En eigenlijk wil ik ook nog een iPod kopen. Dus dat word sparen!

    ReplyDelete
  8. Ik steun je! Ik wil ook een no-buy doen aankomende maand :)

    ReplyDelete
  9. Een no-buy? wat een goed idee ik doe mee! pff ben benieuwd of ik me eraan kan houden, Ow gelukkig deze maand duurt nog 1 dag ;) Maar dan maar voor de maand mei een no-buy

    ReplyDelete