Thursday, April 15, 2010

Mijn kwasten.

Zoals jullie misschien wel weten, heb ik bijna een week geleden eindelijk mijn Sigma kwastenset besteld. Ik liep nogal te mopperen op mijn kwasten. Nu leek het me wel de moeite om jullie te laten zien waar ik nu mee werk. Of liever gezegd: mee worstel iedere morgen.

 
Deze kwasten gaan nog wel. Dit zijn mijn "nieuwste kwasten" van The Body Shop. In deze post kun je zien dat ik ze kocht, vorig jaar september. Op zich ben ik er best tevreden mee. Vooral de Face and Body kwast en de Blush kwast. Die zijn lekker zacht en dik en vallen niet uit. Het oogschaduwkwastje is wel okee, maar toch is hij iets te stug. Het is er ook een van de Nature's Minerals lijn en eigenlijk bedoeld voor minerale make-up. Daar kwam ik later pas achter... Dat gebruik ik niet, dus dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat hij niet zo heel fijn werkt.

Dan nu mijn echt verschrikkelijke kwastjes.

Ik heb drie Hema kwasten: een lippenseel (in de gouden huls), een foundation kwast uit de nieuwe lijn en een oogschaduwkwast. Het lippenseel gebruik ik eigenlijk nooit. Het wordt heel snel vies en is niet stevig genoeg. De foundation kwast gebruik ik eigenlijk alleen om mijn concealer onder mijn ogen wat beter te verdelen. Ik gebruik namelijk geen vloeibare foundation. Maar ik kan me niet voorstellen dat je met deze kwast een mooi resultaat krijgt. De kwast zuigt namelijk al heel veel concealer op waardoor de haren aan elkaar plakken. Zo krijg je een heel streperig effect. De oogschaduw kwast is gewoon veel te groot. Handig als je een kleur op je lid wilt aanbrengen, maar ik vind hem niet handig. Ook vallen er heel veel haren uit en begint hij een beetje te prikken.
Daaronder twee kwasten van H&M. Allebei oogschaduwkwasten. De bovenste is veel te zacht en heeft te lange haren. Deze prikt al vanaf het begin. Ik kan hem niet gebruiken om oogschaduw op te brengen want hij neemt amper oogschaduw op. Inmiddels gebruik ik hem zo nu en dan om te blenden, maar hij is gewoon niet fijn. De onderste (zwarte) prikt ook en is niet zacht. Hij werkt wel beter wat betreft het opbrengen van oogschaduw. Desondanks kan ik met dit hoopje kwasten niet zoveel.
Helemaal onderin heb ik een wenkbrauw-kammetje gelegd. Eigenlijk is dat geen kwast, maar deze komt nog uit zo'n make-upkoffertje die ik kreeg toen ik 12 was. Met hele (echt hele) crappy kwastjes.

Kan niet wachten tot mijn Sigma's er zijn. Ben echt zo benieuwd!
[EDIT'] Ze zijn zojuist binnengekomen!

4 comments:

  1. wat maak het crappy? ik heb alleen maar 2
    een voor lippen en een voor oogschaduw de laatste is
    van de beauty essentials van kruidvat mijn eerste
    kwast ook

    ReplyDelete
  2. Jij gaat echt een dansje van blijdschap doen met je Sigma kwasten denk ik, als ik dit zo zie ;)

    ReplyDelete
  3. Sigma kwasten zijn echt geweldig, je gaat 't je zeker niet beklagen dat je ze gekocht hebt!

    ReplyDelete
  4. Ik heb ook nog nooit een foundation kwast gebruikt voor wat hij bedoeld is, dat lijkt me echt onhandig om alles mooi gelijk te krijgen :s

    ReplyDelete