Tuesday, March 23, 2010

Tattoo?

You either love it or you hate it. Lange tijd heb ik er niets voor gevoeld. Maar inmiddels denk ik er toch regelmatig over na en zoek ik naar inspiratie. Samen met mijn zusje wil ik een tattoo laten zetten. Het is nog een plan en we maken er ook niet echt haast mee, maar het is altijd leuk om even rond te kijken en erover na te denken. Het vergt wel echt wat overwegingen. Het zit er voor eeuwig en je raakt het niet zomaar kwijt. De een noemt het versiering, de ander verminking. Ik vind het stoer. Maar ik moet nog voor mezelf uitmaken of ik het wil, en om wat voor reden precies. "Omdat het stoer is" is geen reden. Maar het idee dat ik met mijn zusje een tattoo neem en daardoor ook zichtbaar met haar verbonden ben is mooi.
Hier in ieder geval een paar tattoo's die me aanspreken:


Dit vind ik tot nu toe de mooiste tattoo. Ook de plaats is mooi. Subtiel, niet voor de hand liggend en ook wel goed te verbergen, mocht dat nodig zijn. Het enige probleem is misschien dat de tattoo van een afstand lijkt op een groep rare vlekjes. Op de een of andere manier heb ik nu zeker twintig plaatjes van tattoo's met zwaluwen of vogeltjes. Dus ik denk dat het zoiets zal worden uiteindelijk.
Een mooie tekst in een mooi lettertype op de pols. Ik denk alleen dat de pols een hele pijnlijke plek is, dus misschien dat ik een tekst ergens anders zou laten zetten. Ook het LOVE logo vind ik leuk als tattoo.
Een paardenbloem met wegwaaiende pluisjes is ook mooi!
En wat te denken van een combinatie van een paardenbloem en zwaluwen?
Ook strikjes vind ik erg leuk. Alleen zou ik niet weten waar ik die het liefst zou willen zetten. Ook denk ik niet dat ik een tattoo met kleur zou nemen. Kleuren vervagen en ik hou van simpel.
Wat vinden jullie van tattoo's? Is het iets wat je zelf zou willen doen of vind je het eeuwig zonde?

17 comments:

  1. Ik vind het net als piercings ok als het niet meteen je hele look overheerst. Zo heb ik zelf een navelpiercing, laar ik kan me niet voorstellen een tattoo op m'n polsen te hebben

    ReplyDelete
  2. Dat zijn mooie tattoo's, vooral de vogeltjes, paardenbloem en de strikjes. Ik zou het ook wel moeilijk vinden een plek uit te zoeken waar ik het zou willen, ik denk dat ik altijd zou denken, wat als ik hem nou daar had laten zetten ;) En ik ben denk ik ook gewoon een schijterd dus een tattoo zit er voor mij nog niet in de komende tijd, haha.

    ReplyDelete
  3. Ik zou zelf nooit een tattoo nemen. Bedenk wel goed of je de tattoo nog steeds leuk vind als je straks een jaar of 50 bent of als je straks zelf kinderen wil bv.
    Let er wel op dat als je een tattoo laat zetten op je hand of op je onderarm dat er serieus werkgevers zijn die je daardoor NIET aannemen. Het staat namelijk niet zo netjes.

    ReplyDelete
  4. Bedankt voor de reacties!
    Het is inderdaad heel moeilijk om te beslissen of en waar ik een tattoo zou willen laten zetten. En zoals Sanne zegt, zou ik hem 'later' ook nog leuk vinden als ik zelf kinderen heb?
    Dingen om over na te denken ;)

    xx

    ReplyDelete
  5. mijn eerste zit er ook aan te komen, ik heb al een ideetje maar ik heb schrik!

    ReplyDelete
  6. Ik vind tattoo's wel leuk! Ligt er wel aan waar en wat. Ik wil er al jaren een, op mn voet, heb er al een hele tijd een plaatje van op mn pc hoe ik het ongeveer wil. Steeds kijk ik er na en denk ik wanneer zal ik t nou doen maar t komt er nooit van. Hoor ook verhalen dat het op je voet de pijnlijkste plek is, eigenlijk moet ik niet naar die verhalen luisteren maar haha ooit doe ik het misschien nog wel!

    ReplyDelete
  7. Ik heb een tribal in m'n lies en wil er ook nog een op mijn pols laten zetten. Maar weet ook nog niet wat precies wat.

    En ik heb mijn wenkbrauwen laten tatoeëren d.m.v. permanente make-up. Dit blijft ongeveer een jaar of 5 zitten. Dat heb ik laten doen omdat ik licht blonde wenkbrauwen van mezelf heb, dus die zag je haast niet.
    Ik was het helemaal zat om ze iedere dag te moeten bijtekenen en het is echt een geweldige beslissing geweest, want het is echt super mooi gedaan!

    ReplyDelete
  8. Ik wil graag later een tattoo op mijn pols een hartje of sterretje of strikje (na idee van dit plaatje:P) (lekker standaard) omdat ik dat wel mooi vind :)
    Verder vind ik dat strikje op de pols ook heel schattig , alleen wel wat kleiner denkik :)

    ReplyDelete
  9. Het heeft wel wat. Een tijdje wilde ik het ook (vooral in 2004/2005), maar nu niet meer. Je moet er inderdaad goed over nadenken en eventueel een proeftatoeage nemen. Ik heb eens een soort neptatoeage gehad. Niet van echt te onderscheiden. Hield zo'n 7 dagen. Geen henna maar iets anders. Aan de ene kant vond ik dat wel gaaf, maar toen dacht ik ook "toch maar niet...". Van die plaatjes hier vind ik die op de voet wel heel mooi! Dat vind ik ook een van de sierlijkste plekken (alsof een tatoeage sierlijk moet zijn, haha). Ik heb wel één piercing (tragus=oor), daar kan ik wel eens wat over op mijn blog plaatsen (niet dat het zo boeiend is, maar toch). Die is zichtbaar, maar toch onopvallend. Mensen die me dagelijks zien, vragen soms ineens of ik die net heb laten zetten...

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  12. ik vind enkel de vogeltjes leuk, de rest een beetje overdreven! zo moeilijk om eentje te vinden hé :p

    ReplyDelete
  13. @ Iedereen
    Bedankt voor jullie reacties, ik laat het weten als ik een beslissing heb kunnen nemen ;)

    xx

    ReplyDelete
  14. Weet je wat het probleem is? Als je eenmaal begint ermee, wil je steeds meer en groter... Ik ben toen k 16 was begonnen met n klein chinees tekentje op me bovenarm, volgende week ga ik m'n 6de bespreken, een grote over mijn hele zijkant(ribben/zij/heup). Ze zitten tot nu toe wel allemaal op plekken die te verbergen zijn omdat r idd werkgevers zijn die tattoos nix vinden... Ik heb inmiddels 7 piercings en binnenkort 6 tattoos. Ik heb 2 kids en zie daar dan ook echt het probleem niet van. En tsja, je word idd ouder en wie zegt dat je het dan nog leuk vind? Maar als je daar rekening mee moet houden kun je toch bijna nix meer? Zolang je over die dingen twijfelt moet je gewoon niets laten zetten en eerst voor jezelf gaan bedenken wat je nou werkelijk wilt!!!

    ReplyDelete
  15. Ik vind het zo flauw als mensen dat het niet netjes staat. Ik heb tien tattoo's waarvan eentje mijn hele onderarm bedekt. Ik durf te wedden dat je, als je naar mijn foto kijkt, niet gelooft dat dat blonde meisje zoveel tatoeages heeft.

    Meid, lekker doen wat je zelf wilt. Wel goed nadenken, dat is altijd een goed advies denk ik... Maar trek je alsjeblieft niks aan van wat de hele wereld vindt, die hebben toch allemaal een andere mening.

    Mijn (schoon)ouders vonden die halve sleeve echt niet tof in het begin, maar nu ze eraan gewend zijn vinden ze het helemaal niet erg meer. Net als mijn werkgevers... En euh: ik vind het zelf fantastisch! Ik ben het ook met Judith eens: er zijn zoveel dingen waarvan je niet weet of het over 20 jaar nog leuk is. Je weet ook nooit of je wel 80 wordt. Of 50. Geniet gewoon van het moment en doe waar je zelf zin in hebt. Tattoo's zijn meer geaccepteerd dan je misschien denkt. Succes!

    ReplyDelete
  16. Hihi oeps, ik zie nu pas dat deze post van 2010 is. Ik dacht 2011 ;-)

    ReplyDelete
  17. @Linda
    No problem! Juist leuk dat je even een reactie achterlaat. En ik ben het helemaal met je eens. Geniet van het moment!

    ReplyDelete