Monday, February 8, 2010

Review: IDW Black African Soap.

Inmiddels heb ik de Black African Soap een week gebruikt dus vind ik het wel tijd worden voor een review.

Wat de webshop In De Watten er zelf over zegt: 
De "Black African Soap" bevat hoge concentraties aan glycerine, Vit. A en E en ijzer en wordt in Afrika al eeuwen gebruikt om verschillende huidproblemen tegen te gaan zoals exceem, Psoriasis, acne. Het is niet uitdrogend en kan voor het hele lichaam gebruikt worden. Daarbij moet ik wel vermelden dat zeep gebruiken voor het gezicht altijd een kwestie is van persoonlijke smaak, en zeker door een goede verzorging erna moet worden opgevolgd.

The Price: 3 euro voor een stukje van +/- 50 gram. 
The Looks: Een heel onaantrekkelijk stukje klei/modder met een bruin/zwarte kleur.
The Smell: Ik vind het totaal niet naar geitjes ruiken. Ik had me voorbereid op een gruwelijk vieze geur, maar eerlijk gezegd zit er helemaal niet zo'n sterke geur aan. Ik moest echt mijn best doen iets te ruiken. En wat ik ruik is een hele normale, aardse geur.Valt me niets tegen!
The Good:  Als je een piepklein stukje afbreekt en onder het water laat schuimen, krijg je heel veel en zacht schuim. Na het afspoelen voelt mijn huid goed schoon aan. Ook heb ik het idee dat de zeep de oneffenheden op mijn armen en schouders ietsje minder maakt.
The Bad: De zeep is heel vreemd. In principe heb ik geen last gehad van gigantisch trekkerige huid, ook kreeg ik geen gigantische outbreak van puistjes. Wel een paar, maar dat vind ik niet erg. Ik merkte wel goed dat mijn huid veel meer vet ging aanmaken door de grondige schoonmaak. En een paar keer voelde het de ochtend erna alsof mijn wangen een beetje verbrand waren door de zon. Gelukkig zag het er niet zo uit. Maar alle ontberingen ten spijt: mijn poriƫn worden er niet kleiner door en ik merk verder eigenlijk geen verschil.
The Verdict: Ik vind het product niet duur en het maakt je huid goed schoon. Het is niet heel aggressief, maar tegelijkertijd lijkt het ook niet veel bijzonders voor mijn huid te doen. Het zachte schuim reinigt wel heel fijn. Misschien moet ik het gewoon nog een weekje proberen...

3 comments:

  1. Mijn huid is heel vet en voor mij doet deze zeep wonderen voor mijn huid. Wel de huid van mijn lichaam! M'n gezicht kan er niet zo tegen. Dat de jouwe nog OK is qua geur is super voor jou :p maar de mijne stonk wel naar rotte olijven ( wel niet van IDW, moet ik erbij zeggen)

    ReplyDelete
  2. haha ik vind dat er altijd zo goor uitzien dat ik toch maar pas :P

    ReplyDelete
  3. Lijkt me een fijne zeep, alleen hij ziet er zo lelijk uit :P Gelukkig stonk hij bij jou niet zo erg dan. Ik heb jullie trouwens genomineerd voor een beautiful blogger award :)

    ReplyDelete