Sunday, February 28, 2010

Review: Hammam Rituals.

Eigenlijk is het een cadeauverpakking, maar ik vond het wel eens leuk om zelf uit te proberen.
Wat Rituals er zelf over zegt:
Met de Mini Hammam van Rituals kun je ook thuis dit bijzondere ritueel ervaren. Met reinigings- en verzorgingsproducten die gebaseerd zijn op het natuurlijke, verfrissende ingrediƫnt Eucalyptus, dat voor de pure Hammam-beleving zorgt.
The Price: 18,90
The Contents: Voor die 18,90 krijg je een Olive Secret Shower Paste, Hammam Body Mud, Touch Of Hammam Bodycream en een scrubhandschoentje.
The Looks: Zoals we van Rituals gewend zijn. Strak, modern, simpel, mooi. Niets op aan te merken. Het scrubhandschoentje ziet er alleen een beetje goedkoop uit misschien.
The Smell: Van alle producten anders, maar over de hele set genomen overheerst de frisse geur van Eucalyptus. Vooral bij de Body Mud komt de geur je tegemoet. Het is net of je een pot Vicks VapoRub opendraait. Je moet er van houden, anders is deze set bij voorbaat niets voor je. De geur vult je hele douche en blijft ook zeker nog een tijdje hangen. De geur van de bodycream, Ricemilk & Fig is iets subtieler en zachter.
The Good: Het is een leuk concept, een Hammam bij je thuis. Het "ritueel" wat je moet uitvoeren in een bepaalde volgorde (Shower Paste - Scrubben - Body Mud - Body Cream). De producten hebben een fijne geur (behalve die modder dan misschien) en zorgen voor een (niet heel bijzonder) zachte huid. Daarbij vind ik de bodycream heel lekker ruiken.
The Bad: Je bent er best een tijdje mee bezig. En nu sta ik over het algemeen vrij lang onder de douche, maar zelfs ik vond dit toch iets te ver gaan. Je moet echt zin hebben om het hele ritueel te doorlopen, want het is niet iets wat je "zo even doet". Verder merk ik weinig bijzonders. De shower paste maakt je huid onwijs zacht en glad. Dat moet je afspoelen en daarna moet je scrubben met de handschoen. Ik merk niet dat het scrubben nu beter gaat door het aanbrengen van de pasta. Het voelt heel gek om je in te smeren met de modder, maar behalve dat het mijn neus helemaal vrij maakt merk ik ook hier geen bijzondere uitwerking op mijn huid.
The Verdict: Leuk om eens te proberen, maar ik zal de fullsizes niet zo snel kopen denk ik. Behalve misschien van de bodycream. Verder kost het hele ritueel me 'te veel' tijd en heeft het te weinig effect.

1 comment:

  1. Ik heb de touch of hammam bodycream en vind hem heerlijk ruiken. Lekker zachtzoet. Ik doe enkel de Hampmah Hot scrub ( zoutscrub) en de cream en dan valt het tijdsverbruik nog goed mee.

    Mijn pot bodycream is helaas bijna op. Ik denk wel dat ik heb opnieuw zou kopen.

    ReplyDelete