Tuesday, February 23, 2010

Depotting Hema Eyeshadow Base.

Ongeveer een maand geleden begon het. Ik kon met de applicator draaien wat ik wilde, er kwam steeds minder oogschaduwbasis uit. Heel vreemd, want aan de buitenkant was nog niets te zien. Hij leek nog helemaal vol. Pas las ik op verschillende blogs over meiden die de verpakking hadden opgengesneden, en er nog heel veel basis uit hadden kunnen krijgen. Ik had wel zin in een experimentje. Alleen zag ik het zagen met een mesje niet zo zitten. Ten eerste heb je een vlijmscherp mesje nodig, want op dat gladde plastic heb je helemaal geen grip. Daarbij zag mijn moeder haar goede messen al helemaal bot worden.
Maar hoe krijg je dat ding anders open?
 
Dit is het antwoord. Een kniptang! 
Eerst de opening van het "flesje" eraf knippen en dan langzaam de randjes eraf. En dan de boel er uit schrapen. Ik gebruikte een glazen 'roerstokje' voor in de thee (hoe noem je zo'n ding officieel?).
En hier het resultaat.
Dat noem ik nog best veel. Voor mijn gevoel blijft er echt nog 75% van het product achter in het flesje! Voor alle meiden die een Hema oogschaduwbasis hebben en denken dat hij op is: het loont echt om hem even open te breken. Ik kan er zo nog wel een maandje mee door denk ik! Al is het zo natuurlijk wel moeilijker hygienisch te bewaren. Maar toch. Het mag dan al een budget aankoop zijn, dan wil ik wel het onderste uit de kan. En het is nog geen tien minuten werk!


4 comments:

  1. Op beautylab zag ik een filmpje waar ze het tubetje verwarmde zodat de inhoud vloeibaar werd en dan kon je het in een potje gieten. En dan ziet het er in het potje ook ' echter' uit omdat het egaal opdraagt aan de oppervlakte.

    ReplyDelete
  2. @ Maaike
    Dat is ook een goed idee zeg! Had ik dat maar eerder geweten ;)
    Onthouden voor de volgende keer..

    ReplyDelete
  3. goed idee ga ik ook doen heb die van me alleen maar
    geswatch en de ding is al drooooooog

    ReplyDelete
  4. Goed idee ik had die van me aleen maar geswatch in is
    nu kurk drooooooog

    ReplyDelete