Friday, January 8, 2010

Review: NYX Eyeshadow Base.


The Price: 6 dollar bij CherryCulture. Omgerekend is dat zo'n 4,20 euro.
The Looks: Een klein rond potje met glazen onderkant en witte dop. De basis zelf is huidskleurig en heeft een vrij dikke, cremige structuur.
The Smell: Niet bijzonder aanwezig.
The Good: Deze oogschaduwbasis heeft weinig dingen die ik "goed" zou noemen. Dit blijft dus even leeg tot me iets te binnen schiet. Ah, natuurlijk. De prijs is wel okee.
The Bad: Het is een vrij onhandig potje. Dat wist ik al toen ik het kocht, maar op zich maakte me dat niet zoveel uit. Als het product zelf nu heel goed was, nam ik dat wel voor lief. Ik koos dit keer voor een huidskleurige basis omdat ik wilde zien of het verschil maakte met de witte Hema-basis. Helaas is de kleur veel donkerder dan mijn eigen huid en blend hij niet goed. (Zie ook de foto met swatch) Daardoor blijf je de basis op mijn ooglid zien en kan je hem dus niet goed boven je crease uit smeren (omdat dat heel zichtbaar is). Als ik er oogschaduw over aanbreng heb ik het idee dat ik veel meer moet opbrengen om het dekkender te krijgen. En, het slechtste van alles is nog dat oogschaduw alsnog creased. Hij doet niet waar hij voor bedoelt is.
The Verdict: Een grote teleurstelling helaas. Ook al is de basis lekker goedkoop, hij doet gewoon niet wat hij moet doen. De nog goedkopere versie van de Hema blijft dus voorlopig de favoriet.





De swatch van de NYX Eyeshadow Base (Skintone) op mijn huid. Veel te donker!

4 comments:

  1. Wat jammer! Ik vind normaalgesproken producten van NYX superfijn maar zo te zien hoef ik dit niet aan te schaffen.. aangezien ik ook een hele lichte huid heb. Fijne review!

    ReplyDelete
  2. Ik heb deze oogschaduwbasis van NYX ook, maar dan in de kleur Pearl en vond dat al net zo'n teleurstelling.. Goed artikel trouwens! ;-)

    ReplyDelete
  3. Goede review!
    Nu weet ik in ieder geval dat ik deze niet hoef aan te schaffen en gewoon bij mijn oude vertrouwde catrice oogschaduwbasis kan blijven :')

    ReplyDelete