Sunday, January 3, 2010

Nail Polish Removers: Hema vs. OPI.


Inhoud van de fles:
Hema: 125 ml.
OPI: 120ml.
Wat zegt de fles?
Hema: Milde nagellakremover. Geschikt voor broze nagels en kunstnagels. Zonder aceton en alcohol.
OPI: Professional formula removes nail lacquer fast, while hydrating and nourishing cuticles.
Prijs?
Hema: Weet de precieze prijs niet meer, maar denk ergens tussen de 1 en 2 euro.
OPI: Rond 8,50
Werking?
Hema:  Je zou denken dat deze nagellakremover veel verzorgender is omdat er geen aceton en geen alcohol in zit. Ik kan dat niet heel goed beoordelen, maar mijn handen zijn wel onwijs droog na gebruik van deze remover. Er komen echt van die rimpeltjes op mijn vingertoppen, net alsof je te lang onder de douche hebt gestaan ;) Wat ik heel vervelend vind aan deze remover is dat hij heel snel in je wattenschijfje trekt. Je moet vaak het watje opnieuw doordrenken omdat hij geen nagellak meer meepakt. Dat komt ook mede door de kleine opening van de fles. Daar komt vrij weinig product doorheen. Daardoor gebruik je meer dan je denkt. De geur is, zoals we van nagellakremovers gewend zijn lekker heftig.
OPI: Het flesje van deze nagellakremover heeft een  hele grote opening, waardoor doseren moeilijk is. Voordeel is dat na een keer de fles half omdraaien je watje helemaal doordrenkt is en je makkelijk de nagellak van een hand kunt verwijderen. Deze remover bevat wel aceton en dat ruik je dan ook. Veel sterker dan die van de Hema. Raampje open houden als je dit gebruikt! Er staat niet voor niets op de verpakking: Dampen kunnen slaperigheid en duizeligheid veroorzaken (!). Je hoeft wel minder keren over de nagel te gaan voor de nagellak er helemaal af is. Ook heeft het als voordeel dat het de nagels niet zo uitdroogd.

Conclusie
De nagellakremover van OPI is effectiever wat betreft het verwijderen van nagellak en het droogt mijn nagels niet zo uit als die van de Hema. Nu zou die tweede het toch beter moeten zijn vanwege het gebrek aan aceton en alcohol. De prijs is hier uiteindelijk toch wel de zwaarst wegende factor. Voor 8 euro heb je minder nagellakremover dan een flesje van nog geen twee euro. En ik gebruik het zo vaak, die flesjes gaan met een razend tempo leeg! Uiteindelijke winnaar is dan toch de Hema. Misschien de volgende keer gewoon eens een ander type remover van ze uitproberen.

2 comments:

  1. 8 euro voor wat remover is echt pokkeduur seg! Geef mij dna maar een lakje van OPI :p

    ReplyDelete
  2. @ Maaike
    Vertel mij wat! Het was ook echt maar eenmalig hoor ;)

    ReplyDelete