Sunday, January 3, 2010

Morgen begint het!


Kilo's: 69,1 kilo *Ai dit is wel echt met de billen bloot gaan!* Ik heb nog niet zo lang geleden gegeten. Dus ik weeg me morgenochtend nog een keer.
Eenheden alcohol: geen, vannacht 4 wijntjes. Het was een nette avond ;)


Morgen ga ik echt van start met het afvallen. Ik ben bewust niet op 1 januari begonnen met het dieet, want ik wilde nog een weekendje lekker kunnen snoepen, snacken en snaaien. Pfff.. en dat heb ik wel gedaan! Hahaha.. Vanmiddag ben ik zelfs met mijn schoonouders een frietje gaan eten in België.. En het was heeeerlijk hoor, maar ik ben er nu ook wel klaar mee!

Ik kijk er heel erg naar uit, maar aan de andere kant zie ik er ook heel erg tegen op. Dit dieet heb ik 2 jaar geleden meer dan een half jaar gevolgd. Met succes, maar ja samenwonen, de liefde voor lekker eten en het feit dat als ik niet lekker in mijn vel zit juist ga eten, hebben er voor gezorgd dat ik de afgevallen kilo's ook weer aan ben gekomen. Helaas... En nu ga ik weer de strijd aan! Woooow! De eerste twee weken zullen denk ik het zwaarst zijn en daarna mag ik weer wat meer eten. Het is trouwens geen crash dieet, maar een dieet waarbij je op de langertermijn kilo's verliest. Wil je er meer over weten, laat dan een comment achter.

Veel groente, rauwkost, mager vlees, vis, salades en magere yogurt..en om te beginnen maaltijdvervangers..Bah.. Vloeibaar karton met een te zoete namaak vanillesmaak.. Dat is wat ik de komende tijd zo'n beetje eet..

Daarnaast ga ik ook weer regelmatiger sporten: Zumba, fitness (cardio), yoga/pilates, roeien en fietsen. Ik heb altijd met veel plezier gesport, maar alleen sporten vind ik gewoon ongezellig! Hopelijk heiligt het doel de middelen en weet ik het regelmatig sporten erin te houden. Ik wil proberen minimaal 2 keer per week te sporten.

Als je mensen vertelt dat je wilt gaan afvallen zeggen ze in ieder geval altijd deze twee dingen: "Ahh, dat heb jij toch helemaal niet nodig!" en " Heb je een bepaald gewicht dat je wilt bereiken/ heb je een streefgewicht?" Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen streefgewicht heb voor mezelf.. Ik vind het belangrijker dat ik weer strak in het pak zit. Mijn silhouette is belangrijker dan of ik 55 kilo weeg. Haha.. Maar omdat een streefgewicht wel iets geeft om naar toe te werken, zeg ik dat ik 55 kilo wil wegen.. Maar als het 56 /57 kilo is.. ook prima :) 55 kilo daar ga ik dus voor! En ik neem daar 5-6 maanden voor en dan komt het allermoeilijkste: op gewicht blijven. Maar goed zo ver ben ik nog lang niet! Eerst maar eens beginnen en de eerste kilo's afvallen. Want een goed begin is het halve werk!

Ik vind het alleen heel erg moeilijk om mezelf gemotiveerd te houden. Hoe doen jullie dat? Ik heb voor mezelf al wat kledingstukken klaar gelegd waar ik binnenkort weer in wil passen. Eerst de dingen die ik wel pas maar net wat te strak zitten of waar mijn charmante "lovehandles" overheen komen. En ik wil mezelf belonen door mezelf een kleinigheid te geven. Bijvoorbeeld na 5 kilo een steiltang. Daarnaast schrijf ik er natuurlijk over. Dus ik ben wel een beetje verplicht naar jullie toe om mijn best te doen. En ik ga me elke dag wegen, dit is iets dat dieetguru's afraden, maar mij heeft het heel erg geholpen de vorige keer. Ik heb het nodig om te zien dat ik elke dag wat afval.. Ookal is het maar 100 gram.

Hebben jullie nog tips en trucs voor mij om dit vol te houden of om me gemotiveerd te houden? Heel veel succes aan alle meiden die ook weer de strijd met de kilo's zijn aangegaan. En vergeet niet samen staan we sterk!

Liefs HeavenlyCinnamon

ps. Applaus voor het doorlezen! Hahaha.. Sorry dat het zo'n lange post is geworden. Als ik eenmaal opdreef ben blijf ik maar doorkleppen!

4 comments:

  1. Heel veel succes ermee HeavenlyCinnamon! Het gaat je zeker lukken! :D

    ReplyDelete
  2. Heel veel succes! Morgen begin ik ook helaas. Hopelijk hou ik het een beetje vol. Het lijkt me ook leuk om te lezen hoe het bij jou gaat, dat stimuleert altijd goed en anders kunnen wij jou stimuleren :)

    ReplyDelete
  3. Thanks! Annelieke, jij ook bijzonder veel succes en samen houden w het vast wel vol!

    ReplyDelete
  4. ik probeer t al een tijdje maar t lukt maar niet. ik ben 14 en ik weeg 65. dat is toch niet goed? ik skeeler bijna elke dag en fiets elke dag anderhalf uur en ik doe aan volleybal, dat is 2 keer per week trainen en een wedstrijd. ik eet soms fruit (niet altijd 2 stuk per dag) en ik probeer altijd chocolade af te staan en niet aan te nemen als ik het aangeboden krijg. en toch val ik niets af. weet jij hoe dit komt?

    ReplyDelete