Sunday, January 17, 2010

Haar wassen.

Okay, even een bekentenis: ik was IEDERE dag mijn haar! En dat doe ik al zo'n 16 jaar, sinds ik ooit begon met wedstrijdzwemmen en waterpolo. En ik denk dat iedereen wel weet wat chloorwater met je haar doet als je het niet direct na het zwemmen uitspoelt. Dus zo heb ik mijn harenwasverslaving opgelopen. Ik vind het ook moeilijk om mijn haar niet te wassen als ik onder de douche sta. Hmm heerlijk mijn haren onderdompel in shampoo, ondertussen 1 van mijn 100.000 douchegels opsmeren en daarna afspoelen. Daarna nog een conditioner in mijn haar, even laten intrekken en dan kan ik met frisse moed een nieuwe dag aan. Stom misschien maar ik voel me ook echt beter als ik mijn haar heb gewassen. Haha..

Maar doordat ik dus al zolang dagelijks mijn haar was, heb ik de talg/vet productie van mijn hoofdhuid een beeeetje verpest. En de laatste tijd wil ik daar gewoon vanaf. Niet omdat mijn haar eronder te lijden heeft, ik heb heel erg sterk en gezond haar, maar omdat ik me direct vies en slonzig voel als ik het een dagje niet heb gewassen.

Dus probeer ik het wassen af te bouwen. Allereerst wat een hel! Ik voel me heel erg vies en onverzorgd, want niet alleen is mijn haar dus vet, mijn haar zit al dagen voor geen meter. Deze week is het me gelukt om mijn haar maar 1 keer te wassen! Het voelt als een kleine overwinning, ookal is dit nog maar het begin. Ik ben benieuwd hoelang ik moet volhouden om de talg/vetproductie van mijn hoofdhuid te kunnen veranderen. Weet iemand dat? Kan ik het op deze manier afbouwen of moet ik rigoureus stoppen met mijn haren te wassen voor een langere periode?

Wat me trouwens opvalt is dat mijn haar er eigenlijk helemaal niet zo vet uitziet als ik het een dag of 4 niet gewassen heb. Wel meteen bij mijn haarwortels, maar de rest van mijn haar ziet er nog betrekkelijk schoon uit :) Dat sterkt me om er mee door te gaan en bovendien ik bespaar ook nog geld doordat ik minder shampoo gebruik ;)

Iets dat ik dit jaar verder nog wil gaan proberen is SLS vrije shampoo, conditioner en stylingsproducten. Wie weet bevalt het me wel helemaal niet en dan ga ik lekker terug naar de chemicaliën. Maar weten jullie wat SLS vrij is? En/ of willen jullie daar mee over weten? Hebben jullie nog goede tips voor een haarmasker? En om de hoeveel dagen wassen julllie je haar eigenlijk?

Sorry trouwens voor de afwezigheid afgelopen week, maar ik zit tot over mijn oren in de tentamens. Gelukkig is het na woensdagmiddag weer voorbij! En dan kan ik weer lekker spammen op de blog.

Liefs HeavenlyCinnamon

ps. Bedankt trouwens voor alle lieve comments ook namens NeonRocks! We vinden het erg leuk om te zien dat jullie steeds meer reageren op onze artikelen. We proberen op alles te reageren, maar soms gaat dat gewoon niet. Wie had er een paar maanden geleden gedacht dat er mensen ook daadwerkelijk onze blog dagelijks zouden bezoeken en dan ook nog allerlei leuke berichtjes achter te laten. Helemaal super! Mochten jullie trouwens een vraag voor ons hebben, dan kan je ons ook altijd mailen op somethingsuperbeautiful@gmail.com.

Tot snel! X

4 comments:

  1. Ik was mijn haar eigenlijk maar 1 of 2 keer in de week. Ik ben het eigenlijk al heel lang zo gewend en niemand geloofd mij als ik zeg dat ik maar 1 of 2 keer per week mijn haar was. Nu ik highlights in mijn haar heb wordt mijn haar helemaal niet meer snel vet. Ik weet alleen niet hoe lang het nog duurt voordat je een beetje het effect gaat zien. Succes ermee!

    ReplyDelete
  2. Ik was mijn haar ook maar om de 3 dagen (1 dag wel, 2 dagen niet), en het is nooit vet. Als ik jou was zou ik het gewoon even volhouden, je haar is nu gewend aan elke dag wassen, maar na een tijdje blijft het echt gewoon een paar dagen schoon hoor!

    ReplyDelete
  3. @ Annelieke: Wow ik ben jaloers op je! Nou zo ver is het bij mij nog lang niet!

    @ Justine: pfff wat een ramp! haha.. ik vind het echt heel erg lastig om nu niet onder de douche te springen en mijn haren te wassen! Ik hoop dat mijn haar er snel aan went.

    ReplyDelete
  4. volgens mij zit het vaak gewoon tussen je oren, van oh nee, mijn haren zijn vettig.. maar ik was mijn haren om de 2 dagen.. meestal heeft het ook wat met de pubertijd te maken dat je haren sneller vettiger worden, als je ergens naartoe gaat. neem een kleine kam mee en kam er is snel door, dan heeft je haar al snel wat meer glans (:

    ReplyDelete