Wednesday, December 30, 2009

Year Favorites!



Tweeduizendnegen was voor mij het jaar waarin ik opnieuw verliefd werd op make-up. Wat heet, ik ben er zelfs een blog over begonnen! En omdat HeavenlyCinnamon de liefde voor make-up bij mij heeft aangewakkerd (lees: ze zwaaide wat mooie nagellakjes en MAC spulletjes voor mijn ogen) heb ik haar gevraagd mee te werken aan deze blog. Ze weet er vaak veel meer over te vertellen dan ik, en stiekem ben ik net zo benieuwd naar haar stash als jullie (waarschijnlijk) ook zijn.
Ik heb dit jaar heel veel gekocht en wat ben ik een hoop mooie spullen tegengekomen. En daar heb ik met moeite een jaarlijstje van samengesteld. In sommige categorieen staat een budget en een high-end versie, bij sommige ook niet (omdat ik het daar bij een keuze kon houden ;) Kijk uit, het is een lange lijst geworden!




Make-Up
Lippenbalsem
High End: Rosebud Salve
Ik heb er dit jaar weer een hoop lippenbalsems bij, maar sinds ik een tinnetje Rosebud Salve in mijn bezit heb, is er geen enkele meer bijgekomen. Dit omdat ik denk dat er gewoon geen betere meer zal zijn. Heel fijn spul, en het belangrijkste: het werkt!
Lipgloss
Wat een prachtige intense kleuren, mooie shimmer en geweldige formule. Goedkoop waren ze niet, maar ze zijn zeker het geld waard! Wellicht mijn mooiste aankopen van dit jaar. Favoriet: Creme Allure.
Budget: NYX Round Lipgloss
Dit zijn hele fijne en hele goedkope lipglosses! De kleurtjes dekken goed en de formule is ook heel fijn. Droogt niet uit, blijft redelijk lang zitten en heeft geen nare geur. Alleen maar voordelen dus.
Lipstick
High End: MAC
Van MAC heb ik dit jaar een Slimshine en een Lustre Lipstick gekocht. Ik ben met allebei heel blij, en vind ze heel goed werken. Ik moet zeggen dat ik in de categorie “budget” ook wat NYX Round Lipsticks heb, maar daar ben ik minder tevreden over.
Oogschaduw
88 Shimmer Palette. Sinds ik het binnen heb gekregen, gebruik ik het vrijwel iedere dag. Zoveel mooie kleurtjes om uit te kiezen en goede pigmentatie. Ik moet zeggen dat ik mijn NYX Smokey Eyes Palette ook erg vaak gebruik en meeneem als ik wegga. Zeker een goede budget tip!
Blush
Budget: Milani Minerals Blush Luminous
Een hele mooi kleur blush voor heel weinig geld. Zachtroze/peach kleur met lichte gouden shimmer. Aanrader!
Mascara
Max Factor Masterpiece MAX. Geen budget of high end optie hier, het is gewoon een drogisterijmerk. Een hele fijne mascara die zijn werk goed doet. Ik denk eerlijk gezegd dat ik hem nog wel fijner vind dan The Colossal van Maybelinne.
Nagellak
High End: OPI. Dit blijft de onbetwiste winnaar. Ontzettend veel mooie kleuren, goede collecties, droogt snel en smeert fijn. Favoriete kleur van dit jaar: Parlez-Vous OPI?
Budget: Barry M. Ze hebben leuke kleurtjes en de lak is okee voor de prijs. Mint Green is een van mijn jaarfavorieten.

Lichaamsverzorging
Dagcreme
High End: Sabon Seaweed Moisturizer
Een dag en nachtcreme in een. Eerst gebruikte ik Seaweed dagcreme van the Bodyshop, maar ik merkte dat hij mijn huid eerder uitdroogde dan hydrateerde. Deze stevige crème doet dat veel beter. Tot nu toe ben ik er heel tevreden over!
Scrub
High End:Sabon Coconut Vanilla Scrub
Wederom Sabon. Als je wilt weten waarom, kijk dan ook even naar mijn review!

Grootste FAIL van het jaar is waarschijnlijk mijn Eyeko bestelling. De nagellak is een leuk kleurtje maar een drama om op te brengen, de 3 in 1 creme is te glitterig en niet op te krijgen en de fat balm... Tja. Wel okee, maar eigenlijk gebruik ik hem nooit. 
Ten tweede was ik totaal niet onder de indruk van The Secret Garden. Ook deze producten vielen me tegen en gebruik ik nooit meer. Jammer!

No comments:

Post a Comment