Monday, December 21, 2009

Review: Lush Ultra Bland.

Wat Lush er zelf over zegt:
Ultrabland is niet de meest simpele reiniger in het gebruik. Oké, zo moeilijk is het nou ook weer niet en het is de moeite in ieder geval waard. Masseer een klein beetje op je gezicht en ogen en verwijder het met een washandje en warm water. Een diepe reiniger, met verzachtend rozenwater, pindaolie en bijenwas, haalt ieder spoortje vuil weg en houdt je huidje zacht als babybilletjes.

The Price: 15,95 voor een potje van 100 gram.
The Looks: Een simpel zwart Lush-potje met schroefdeksel. De substantie is heel dik en zachtgeel. Ook voelt het erg vet en een klein beetje korrelig. Heel vreemd!
The Smell: Best okee. Geen idee hoe ik het precies moet omschrijven, maar de bijenwas en het rozenwater kun je wel herkennen. Gelukkig ruikt het niet al te erg naar pinda's.
The Good: Het is inderdaad een hele zachte en goede reiniger. Het voelt achteraf heel schoon en fris, en het verwijdert de meeste make-up moeiteloos. Gelukkig voelt je gezicht niet vet, maar juist heel zacht. Daarbij is het ook product ook heel zuinig.
The Bad: Het voelt toch wel een beetje vies, zoveel vettigheid op je gezicht smeren, ook al is dat gevoel achteraf verdwenen. Ook duurt het wel even voor je het allemaal hebt afgespoeld. Je gezicht wassen vind ik altijd 'schoner' voelen dan met een watje wat wrijven, maar het nadeel is toch dat het langer duurt. De prijs is ook een nadeel. Vijftien euro voor maar 100 gram is wel erg veel.
The Verdict: Ik heb nog maar zelden een reinigingsproduct meegemaakt dat zo zacht is voor je huid. Ook is het heel zuinig in gebruik. Het is een product dat ik zou overwegen om vaker te kopen. Het enige wat me tegen zou houden is de hoge prijs.

3 comments:

  1. Zooooo jammer van die pindaolie. Er zijn heel erg veel mensen met een notenallergie *raises hand* en dan is deze cleanser gelijk een no no :P

    De prijs is ook erg duur :( Hoewel, bij LUSH UK is ie maar £8.94 haha.

    ReplyDelete
  2. @ Suzy
    Jammer! Allergieen zijn vervelende dingen :(
    Die prijzen verschillen echt enorm met Lush UK, ik vind dat ze ze hier wel eens wat naar beneden mogen bijstellen op zich (A)

    xoxo

    ReplyDelete
  3. ik vind de geur van deze echt verschrikkelijk! had 2 mini's ervan in het night in for two pakketje... nee, geen ultrabland voor mij!

    ReplyDelete