Sunday, December 20, 2009

Review CherryCulture.com


Een website waar ik heel regelmatig bestel is cherryculture.com. Voor mensen die er nog nooit besteld hebben en het misschien daarom wat eng vinden, voor hen is deze korte review.

Website & Assortiment: Een Amerikaanse website met veel betaalbare en hier niet of nauwelijks verkrijgbare cosmetica. Ze hebben een hele brede selectie merken van onder andere NYX (girls), Milani, Starry cosmetics, LAsplash, Amuse, La girl, La colors en Sinful Colors. Je moet een account aanmaken voordat je je bestelling kan betalen. Het kost je een paar minuten, maar die verdien je snel terug. Op je account worden je adresgegevens bewaard, maar ook al je bestellingen, je wishlist, boodschappenkarretje en ook je spaarpunten. Net als bij "In de watten" krijg je voor elke dollar die je uitgeeft een spaarpunt. Je spaart voor een cadeaubon die je daarna kan inwisselen. En wie houdt er nou niet van cadeautjes? :D
Ze hebben regelmatig aantrekkelijke kortingsacties waardoor de lage prijzen nog lager worden :) Dat is natuurlijk altijd goed!

Betaalwijze: Via Paypal en diverse creditcards. Dit gaat prima, snel, safe en simpel :)

Klantenservice: Na het bestellen krijg je meteen een factuur met alle informatie. Je rondt je bestelling af door te betalen met Paypal of via een creditcard. Je krijgt gelijk een mailtje van Paypal, een bevestiging dat je hebt betaald en inclusief factuur. Zodra Cherryculture je bestelling klaar heeft en gepost heeft krijg je weer een mailtje. Ook kan je ten alle tijde op je account de status van je bestelling controleren. Superhandig! Ik vind dat altijd wel een fijn zo weet je een beetje wanneer je pakketje kan verwachten. Scheelt weer heen en weer rennen naar de brievenbus en de postbode ongeduldig lastig vallen met de vraag of hij een pakketje voor mij heeft. Voor vragen kan je altijd terecht bij de klantenservice en over het algemeen krijg je binnen een dag een helder antwoord.

Leveringstijd:Die wisselt een beetje, maar het is dan ook een internationale bestellling. Hun afhandeling is over het algemeen heel erg snel. Binnen 2-5 dagen en daarna is het afwachten. Ik heb nog nooit meer dan 1,5 week, na verzending, hoeven wachten op mijn bestelling. Afgelopen keer heb ik er voor gekozen om via FedEx International Economy (met tracking) te verzenden. Ik moet zeggen dat is me bijzonder goed bevallen! Ik had op zondag besteld, op maandag had ik de bevestiging van verzending in mijn mailboxje liggen en.... vrijdag werd het bezorgd! OMG! ;) Super! Normaal gesproken is deze manier van verzenden een stuk duurder, maar nu scheelde het maar 0,40 ct.

Overall: De site ziet er goed uit, duidelijk, en het assortiment is enorm uitgebreid. De bestelling is netjes verpakt en ook vallen de meeste producten me niet tegen. Ik heb ook zeker wel missers gehad, maar over de meeste dingen ben ik super tevreden.
Nadeel van Cherryculture vind ik wel de verzendkosten, die lopen behoorlijk op, want ze bereken hun verzendkosten op het gewicht en op het aantal artikelen. Dat zorgt ervoor dat die dus behoorlijk snel op kunnen lopen. Een voordeel tenopzichte van Nonpareilboutique.com vind ik het spaarsysteem dat Cherryculture heeft. Voor elke dollar die je uitgeeft spaar je 1 pt voor 250 punten krijg je een een cadeaubon van 10 dollar.
Hoe zijn jullie ervaringen met Cherryculture?
Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust! Ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden :) Ook verzoekjes voor reviews zijn van harte welkom!
Wat dachten jullie van een review van de NYX round lipglossjes?


Over en sluiten lieve lezers, slaap lekker!

XX

HeavenlyCinnamon

4 comments:

  1. Ik heb er al verschillende keren rondgeneust maar nog nooit besteld, ik heb namelijk geen creditcard en geen paypall. Ik zal me dat ooit wel eens aanvragen maar voorlopig heb ik daar nog wat mijn twijfels over ..

    ReplyDelete
  2. Ik wil daar al een tijdje bestellen, maar ik vind verzendkosten op gewicht niet zo handig.
    Maar ze hebben wel véél make-up, misschien dat ik toch een keer bestel. Ik ben wel blij met dit review in ieder geval!

    ReplyDelete
  3. @Maaike: Als je vragen hebt over paypal stel ze gerust! Wie weet kan ik wat van je twijfels wegnemen? :)
    @ Danique: De verzendkosten zijn niet vreeeselijk hoog hoor, alleen een tikje hoger dan bij Nonpareilboutique.com.

    Voor wie wil, wil ik best een groepsorder bij CC organiseren of bij Nonpareilboutique??

    ReplyDelete
  4. Ik kijk echt vaak op deze site, maar tja. Dan toch die verzendkosten houden me tegen. En de 'angst' om invoerrechten te betalen, of dat het niet goed ofzo... (A)

    ReplyDelete